آفتاب

اعتراض انصارالله به سازمان ملل درباره نقض آتش‌بس از سوی عربستان

اعتراض انصارالله به سازمان ملل درباره نقض آتش‌بس از سوی عربستان

مسئول بخش اجرای مذاکرات در گروه انصارالله یمن با ارسال نامه‌ای به فرستاده دبیرکل سازمان در یمن به بخشی از تجاوزات عربستان علیه این کشور در زمان اعلام آتش‌بس انسانی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، مهدی المشاط، مسئول بخش اجرای مذاکرات در گروه انصارالله یمن در نامه‌ای به اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن، وی را در جریان تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نقض آتش‌بس انسانی اعلام شده در این کشور و همچنین تجاوزات شبه نظامیان القاعده ونیروهای حامی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن قرار داد.

المشاط در این نامه به نمونه‌هایی از تجاوزات عربستان که آتش‌بس انسانی در یمن را برای دومین روز متوالی نقض می‌کند اشاره کرد که به ترتیب زیر است:

1-ادامه بمباران موشکی و توپخانه‌ای و شلیک گلوله از خاک عربستان به سمت یمن به طوری که مناطق «المزرق، میدی، التبه الحمراء، المثلث الاسفل و البقع» واقع در استان حجه در معرض بمباران شدید موشک‌ها، تانک‌ها و توپخانه‌های عربستان قرار گرفته است.

2-صبح روز پنجشنبه شهر الشیخ عثمان و بویژه منطقه الممراره در استان عدن در معرض بمباران شدید جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفت و به دنبال آن حمله هوایی دیگری نیز در همین شهر به وقوع پیوست.

3-همچنین منطقه غرب المزرق در استان حجه نیز شب گذشته هدف بمباران جنگنده‌های آپاچی سعودی قرار گرفت.

4-صبح روز پنجشنبه منطقه راس عمران با پرتاب موشکهایی از سوی ناوهای جنگی کشورهای ائتلاف هدف حمله قرار گرفت.

علاوه بر این پرواز مداوم جنگنده‌ها بر فراز آسمان بیشتر استان‌های یمن نیز نوعی تهدید و نقض تعهدات مربوط به آتش بس است.

المشاط در این پیام به نمونه‌های دیگری از تجاوزات القاعده و شبه نظامیان حزب الاصلاح و هواداران عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن اشاره کرد.

شبه نظامیان مذکور، حملاتی را علیه شهروندان، نیروهای امنیتی و ارتش و کمیته‌های مردمی صورت داده و تاسیسات عمومی و خصوصی در برخی از مناطق شبوه، عدن، مارب، صالح و تعز را مورد هدف قرار داده‌اند.

این تجاوزات در مناطق مختلف متفاوت است و با سلاح‌های سبک، متوسط و تانک‌ها صورت گرفته و بیش از 60 مورد تجاوز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

کد N824228

وبگردی