آفتاب

یونان به توافق با وام‌دهندگان "بسیار نزدیک" است

یونان به توافق با وام‌دهندگان "بسیار نزدیک" است

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد، دولت وی به دستیابی به توافق بسیار مهم با طلبکاران این کشور بسیار نزدیک شده است.

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد، دولت وی به دستیابی به توافق بسیار مهم با طلبکاران این کشور بسیار نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان اواخر روز جمعه اعلام کرد که دولت چپگرای وی به دستیابی به توافق با طرف‌هایی که به یونان وام اعطا کرده‌اند بسیار نزدیک است اما دولت یونان به هیچ‌ وجه تسلیم برخی تقاضاها از جمله کاهش بیشتر دستمزدها و حقوق‌های بازنشستگی نمی‌شود.

دولت 100 روزه سیپراس در تلاش است تا با طرف‌هایی که به یونان به منظور مقابله با بحران وام اعطا کرده بودند، بر سر بازپرداخت آن به توافق برسد. این توافق برای جلوگیری از قصور از پرداخت بدهی که ممکن است در تابستان سال جاری برای یونان به وقوع بپیوندد، ضروری است.

برخی کشورهای وام‌دهنده در منطقه یورو و همچنین صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده‌اند که پیشنهادهای آتن از آنها همچنان بسیار مبهم هستند.

نخست‌وزیر یونان در کنفرانس سالانه مالی در آتن گفت، دولت وی هنوز از هدفش برای متقاعد کردن طلبکاران به منظور ساختاردهی مجدد به بدهی یونان دست برنداشته است. سیپراس گفت: به نظر می‌رسد که ما درخصوص برخی مسائل نهادهای طرف مقابل به زمینه‌های مشترک دست پیدا کرده‌ایم و این باعث خوش‌بینی ما شده است که حقیقتا به توافق نهایی بسیار نزدیک باشیم.

وی تاکید کرد که دو طرف به توافقاتی درخصوص نرخ هماهنگ مالیات بر فروش و اصلاحات مربوط به مالیات دولتی دست یافته‌اند. سیپراس تاکید کرد: با این حال برخی مسائل لاینحل مانده‌اند و من می‌خواهم به مردم یونان اطمینان دهم که هیچ احتمالی برای آنکه دولت یونان درخصوص مساله دستمزدها و حقوق بازنشستگی عقب‌نشینی کند، وجود ندارد.

حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران به اندازه کافی دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N824134

وبگردی