آفتاب
روحانی در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی قران کریم:

قران کریم و عمل به آن می‌تواند در جوامع اسلامی وحدت ایجاد کند

قران کریم و عمل به آن می‌تواند در جوامع اسلامی وحدت ایجاد کند

رییس جمهوری با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه در جهان اسلام، تصریح کرد: قران کریم و عمل به آن می تواند در میان جوامع اسلامی وحدت ایجاد کند و این وحدت را بیش از پیش تقویت سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی که پس از شرکت در مراسم افتتاحیه سی و دومین مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: این مسابقات مشوق بسیار خوبی در درون جامعه برای گسترش فهم و اجرای دستورات قران کریم و عاملی برای وحدت و اتحاد بیشتر دنیای اسلام خواهد بود.

روحانی یکی از وظایف دولت را آشنا ساختن بیشتر جامعه با فرهنگ اسلام و بویژه کتاب آسمانی قران کریم دانست و اظهارداشت: قرآن کتاب راهنما و هدایت بشریت است.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش همه دولت ها در جمهوری اسلامی ایران برای گسترش فهم و اجرای دستورات قران گفت: دولت یازدهم هم این افتخار را دارد که در سطح آموزش و پرورش و تبلیغاتی که در جامعه ما است برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قرائت، فهم و اجرای قران تلاش کند.

روحانی در ادامه به حضور بیش از ۱۳۰ قاری و حافظ قرآن ۸۵ کشور از پنج قاره جهان در این مسابقات اشاره کرد و افزود: شرکت گسترده قاریان و استقبال همه کشورها از این جمع و اجرای مسابقات، نشان می دهد پیشرفت ما در این عرصه روز به روز بیشتر از گذشته می شود.

کد N824133

وبگردی