آفتاب

نخست وزیر عراق دستور عملیات گسترده علیه داعش را صادر کرد

نخست وزیر عراق دستور عملیات گسترده علیه داعش را صادر کرد

«حیدر عبادی» پس از شنیدن خبر حملات گسترده داعش به «الرمادی» مرکز استان الانبار، دستور انجام عملیات فوق العاده علیه گروهک تروریستی داعش را صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الوعی نیوز گزارش داد: «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق دستور عملیات ویژه ای در الانبار را صادر کرد و از تمامی نیروهای مسلح عراق خواست تا با تمامی قوای خود در برابر تروریست ها مقاومت کنند.
این دستور پس از آن صادر شد که در درگیری‌های شدید بین ارتش عراق و داعش در شهر الرمادی، تروریست‌ها پرچم خود را بالای فرمانداری این شهر برافراشتند. در همین حال شبکه خبری «اسکای نیوز» گزارش داد که عناصر داعش در شهر الرمادی واقع در استان «الانبار» 70 نفر از جمله 50 نظامی را کشتند.
به دنبال این اقدام شورای استان الانبار از دولت عراق خواست عناصر پلیس و افراد غیرنظامی را از چنگ تروریست‌های داعش نجات دهند. همچنین 10 پلیس در جریان انفجارهای انتحاری کشته شدند که یک ساختمان دولتی را هدف قرار داده بود.
گفتنی است کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد که دست کم 133 هزار نفر از ماه گذشته از الرمادی مهاجرت کرده‌اند. گروهک تروریستی داعش در ژانویه 2014 پس از حمله غافلگیر کننده کنترل بیشتر مناطق الرمادی را به دست گرفت.

 

کد N824003

وبگردی