آفتاب

معارضان سوری درخواست سازمان ملل برای گفتگو را رد کردند

معارضان سوری درخواست سازمان ملل برای گفتگو را رد کردند

تلاش برای از سرگیری گفتگوها در راستای پایان دادن به درگیری های سوریه، با رد درخواست سازمان ملل از سوی معارضان به شکست منجر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مهر، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که 30 گروه مسلح سوری در پیامی به «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در این کشور که بر جریان گفتگوها نظارت دارد، وی را به جانبداری و حمایت از یک طرف خاص متهم کردند.
«دی میستورا» پس از تلاش هایی که پیشتر به شکست انجامیده بود، بار دیگر سعی کرد گفتگوهای جداگانه ای با طرف های درگیر سوریه برگزار کند. وی امیدوار بود که گروه های مسلح برای نخستین بار در این جلسات شرکت کنند.
در همین راستا «جیسی شاهین» سخنگوی «دی میستورا» گفت: مشورت ها مثل همیشه ادامه دارد و همواره با همه طرف ها از جمله گروه های مسلح در ارتباط هستیم که بخش مهمی از درگیری سوریه را تشکیل می دهند.
در نامه گروه های مسلح خطاب به دی میستورا آمده: شما از یک طرف حمایت می کنید و سخنانی که در آن «بشار اسد» را بخشی از راه حل در سوریه دانسته اید نشان می دهد که نسبت به اقدامات نظام سوریه توجهی ندارید.
این گروه ها با متهم کردن سازمان ملل به این که اقداماتش هیچ اساس و پایه ای ندارد و نمی تواند به نتایج مشخصی دست یابد مدعی شده اند هیچ تلاش بین المللی را که متمضن راه حل آشکاری باشد، نادیده نگرفته و از آن استقبال می کنند.
این گروه ها همچنان کناره گیری «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه را از صحنه سیاسی کشور پیش شرط رسیدن به سازش عنوان می کنند.

 

کد N823969

وبگردی