آفتاب

۲۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت «دیوار بزرگ اوکراین» در مرز روسیه

۲۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت «دیوار بزرگ اوکراین» در مرز روسیه

دولت اوکراین ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت پروژه‌ای موسوم به «دیوار بزرگ اوکراین» اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت اوکراین برای ساخت پروژه‌ای موسوم به «دیوار بزرگ اوکراین» در مرز با روسیه ۲۰۰ میلیون دلار هزینه می کند. بر این اساس کی یف با تعیین این بودجه برای ساختن دیواری در مرزهای خود با روسیه موافقت کرد.

پیش از این بودجه‌ ۵۰۰ میلیون دلاری برای این اقدام اختصاص داده شده بود. این پروژه متشکل از حصار دارای سیم خاردار و با برج‌های مراقبت و دیده‌بانی به ارتفاع ۱۷ متر، دوربین های مداربسته، سیستم های هشدار دهنده و همچنین حفر خندقی به عمق ۲ متر و پهنای ۴ متر است.

گارد مرزی اوکراین عملیات نظارت بر ساخت این دیوار را بر عهده دارد. پیشتر «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین تآکید کرده بود دولتش قصد دارد پروژه‌ای موسوم به «دیوار بزرگ اوکراین» را اجرایی کند. این پروژه قرار است ظرف مدت ۳ سال از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به بهره برداری برسد.

مناطق شرقی اوکراین از اوایل سال گذشته میلادی و پس از الحاق کریمه به روسیه و به خاطر فعالیت شبه نظامیان استقلال طلب صحنه درگیری های خونین میان جدائی طلبان و ارتش اوکراین است. در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند، اتهامی که روسیه صراحتا آن را رد کرده است.

کد N823957

وبگردی