آفتاب
امام جمعه ارومیه:

عمل به دستورات قرآن باید محور اعمال مسلمان قرار گیرد ‌

عمل به دستورات قرآن باید محور اعمال مسلمان قرار گیرد ‌

امام جمعه ارومیه گفت: قرآن و عمل به دستورات آن باید محور اعمال مسلمان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، "حجت الاسلام سید مهدی قریشی" در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تبریک فرارسیدن بعثت پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: قرآن کتابی از سوی خداوند و حاوی دستوراتی است که عمل به دستورات این کتاب الهی و ارزشمند باید محور تمام اعمال مسلمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم به خصوص مسئولان و مدیران در زندگی روزمره باید به سه موضوع مهم تلاوت مداوم قرآن، دوری از لجاجت و توجه به تحقیق توجه کنند، افزود: مسلمانان باید به هر میزانی که می‌توانند خواندن آیات قرآن را در برنامه‌های روزمره خود بگنجانند و باید به این موضوع توجه بیشتری داشته و ازخواندن قرآن غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی خاطر‌نشان کرد: مردم و مسئولین نباید در اجرای عمل و برنامه‌ای که پیشرفتی درآن نیست، لجاجت کنند و زمانی که متوجه اشتباه در کار خود شدند، دست از اجرای آن بکشند، چرا که لجاجت در مدیریت عمل غلطی است.

وی با بیان اینکه نباید کاری را بدون تحقیق انجام داد، اظهار کرد: اگر انسان فاسقی خبری رابه مردم برساند نباید بدون تحقیق خبر را قبول کرد، چرا که بدون تحقیق ممکن است پذیرش اخبار کذب و دروغ باعث ازبین رفتن یکپارچگی مسلمان شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات امام سجاد در روز 27 رجب، گفت: روزه گرفتن در 27 رجب با روزه گرفتن در 70 سال برابری می‌کند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی تصریح کرد: صدقه دادن در راه خدا یکی از اعمال مستحب برتر و والاتر است و مسلمانان تا آنجایی که می‌توانند در این روز صدقه دهند.

انتهای پیام

کد N823716

وبگردی