آفتاب

انتقاد مشاور رییس سازمان سرمایه‌گذاری از کم‌کاری در تهیه نقشه راه تامین منابع مالی

انتقاد مشاور رییس سازمان سرمایه‌گذاری از کم‌کاری در تهیه نقشه راه تامین منابع مالی

مشاور رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی گفت: در تهیه نقشه راه تامین منابع مالی در توسعه سرمایه گذاری، کم کاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در چهارمحال و بختیاری، کوده‌ای 24 اردیبهشت‌ماه در نشست سرمایه گذاری و بخش خصوصی همایش ملی«تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری» با تاکید بر لزوم مستندسازی مطالب و مباحث نهایی این همایش و انتقاد از نبود مدیران دستگاه های مربوطه در این نشست افزود: در سرمایه‌گذاری فقط بخش خصوصی حضور ندارد بلکه دستگاه‌های مختلف در راستای زمینه‌سازی لازم برای رشد و توسعه سرمایه گذاری درگیر هستند.

وی به اهمیت تهیه نقشه راه تامین منابع مالی در توسعه سرمایه گذاری اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در کشور در تهیه این نقشه کم کاری شده است، درحالی که این نقشه در راستای شناسایی پتانسیل های سرمایه گذاری در چارچوب استاندارد اهمیت وی‍ژه دارد.

کوده ای خاطرنشان کرد: شناسایی اولویت‌های سرمایه گذاری لازمه مشوق های هدفمند است، در حالی که نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور این اولویت‌ها به خوبی شناسایی نشده‎اند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در ایجاد توسعه پایدار افزود: دانشگاه با همراهی مدیران با سابقه استان نقش مهمی در توسعه بخشی استان دارد که می‌طلبد تعاملات دانشگاه با مسئولان همیشگی باشد.

کوده‌ای بابیان اینکه برخی قوانین سخت گیرانه برای اخذ مجوزات از موانع سرمایه گذاری است گفت: باید تلاش کرد باید مسئولان تلاش کنند تا در راستای صدور مجوزات با سرمایه گذار تعامل بیشتری داشته باشند.

او نبود زیرساخت‌های مناسب را مهم‌ترین مشکل استان در بحث توسعه دانست و افزود: چهارمحال و بختیاری پتانسیل مطلوبی در بحث گردشگری دارد اما در مباحث زیربنایی مشکل دارد و دولت نقش مهمی در تامین این زیرساخت‌ها دارد.

کوده‌ای خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌توان زمینه سرمایه گذاری در استان را افزایش داد و به تبع آن اشتغال نیز افزایش می‌یابد چراکه بزرگترین خدمت دولت به نظام ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام

کد N823529

وبگردی