آفتاب
در اولین سفرش به صنعاء؛

فرستاده سازمان ملل به یمن پایبندی تمامی طرف‌ها به آتش بس را خواستار شد

فرستاده سازمان ملل به یمن پایبندی تمامی طرف‌ها به آتش بس را خواستار شد

فرستاده سازمان ملل به یمن در پایان اولین سفرش به صنعاء از زمان انتصابش به این سمت طرف‌های درگیر در یمن را به احترام به آتش بس اعلام شده در این کشور فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، اسماعیل ولد الشیخ احمد، میانجی جدید سازمان ملل در یمن در بیانیه‌ای در پایان سفرش به صنعاء به شدت نسبت به درگیری‌ها در یمن از روز سه شنبه ابراز نگرانی کرده و طرف‌های درگیر در یمن را به پایبندی کامل به توقف عملیات نظامی جهت تسهیل امدادرسانی‌ها به مردم یمن فراخواند.

وی همچنین دورنگه داشتن فرودگاه‌ها، بنادر و زیرساخت‌های یمن از درگیری‌ها برای انتقال راحت‌تر به مردم محاصره شده یمن را خواستار شد.

ولد شیخ احمد که اندکی پیش از آغاز آتش بس در یمن به صنعاء سفر کرده بود با رهبران حزب "کنگره ملی یمن" به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور و نمایندگان جنبش انصارالله و احزاب دیگر دیدار و در خصوص اوضاع یمن و راهکاری ازسرگیری مذاکرات میان طرف‌های درگیر گفت‌وگو کرد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل هیچ گونه اظهاراتی در خصوص نتایج مذاکراتش در صنعاء ایراد نکرده است.

دعوت ولد شیخ احمد برای حفظ آتش بس در یمن در حالی صورت گرفته که ائتلاف عربی علیه یمن از زمان آغاز آتش بس بارها مراکز حوثی‌ها را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

کد N823376

وبگردی