آفتاب
نمایندگان کنگره خواستار شدند

حقوق بشر در دیدار اوباما با سران کشورهای عربی مطرح شود

حقوق بشر در دیدار اوباما با سران کشورهای عربی مطرح شود

جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به اوباما از وی خواستند تا در نشست کمپ دیوید به مسئله نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای عربی نیز پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، یک گروه دو حزبی از نمایندگان کنگره با ارسال نامه ای به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند تا رهبران عرب کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برای اجرای اصلاحات در زمینه حقوق بشر تحت فشار قرار دهد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا اوباما مسئله ضعف کشورهای عرب خلیج فارس در عرصه رعایت حقوق بشر را در نشست کمپ دیوید مطرح خواهد کرد یا خیر اما در این نامه از رئیس جمهور خواسته شده که علاوه بر رعایت حقوق شهروندان، کشورهای عرب را وادار به اتخاذ اقداماتی در این عرصه کند که منجر به بهبود امنیت جمعی متحدان آمریکا می شود.

در این نامه آمده است: اگرچه ما به تمایل بسیاری از این کشورها در مبارزه با افراط گرایی باور داریم، آنچه که مایه نگرانی است سابقه بد ایشان در سرکوب مخالفان داخلی است که می تواند تهدیدی برای ثبات آینده کشورهای عرب و منافع ما در منطقه خاورمیانه باشد.

به عقیده این گروه از نمایندگان، سرکوب جریان های مدنی در خلیج فارس تنها موجب دامن زدن به موج افراط گرایی می شود و ثبات در این منطقه در گروی انجام اصلاحات دموکراتیکی است که به تعامل صلح آمیز منجر شود.

کد N823120

وبگردی