آفتاب
حسینی بوشهری:

نخبگان شناسایی و از ظرفیت علمی آنان استفاده شود

نخبگان شناسایی و از ظرفیت علمی آنان استفاده شود

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نعلوم بسیار گسترده شده و نخبگان باید شناسایی و توسعه ظرفیت داده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در هم‌اندیشی استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه دارالشفاء گفت: انسان‌ها مانند معدن هستند یعنی دارای سه ویژگی هستند؛ اولا تفاوت ذاتی میان معادن وجود دارد، دوم تلاش برای استحصال این معادن و سوم تلاش برای فراوری این محصول که اگر آنها فراوری نشوند استعدادهای آنان شکوفا نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مراکزی مانند مرکز نخبگان کشور افزود: امروز نظام اسلامی نیازهای بسیاری به حوزه عرضه کرده است که پاسخ به همه این سؤالها نیازمند شناسایی و پرورش نخبگان در شاخه‌های مختلف علوم است و در این راستا باید خدماتی را به این حوزویان و حتی دانشگاهیان ارایه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: حمایت‌های مادی باید حمایت حاشیه‌ای در این زمینه باشد چنان که ایجاد حس خودباوری و اعتماد به نفس و آموزش روش صحیح و ایجاد فضای معنوی برای فعالیت آنان از جمله مهم‌ترین اقدامات است.

حسینی بوشهری عنوان کرد: طلاب باید در فضای کاملا معنوی رشد کنند. آنها باید امدادهای الهی را قدر بدانند و با یک روحیه معنوی و خالص وسوسه‌های بیرونی را از خود دور کنند و نباید اجازه دهند چیزی عامل انحراف آنان شود.

وی در توصیه به نخبگان گفت: نام نخبگی نباید باعث درجا زدن ما شود.متاسفانه عده‌ای بعد از اطلاق این واژه بر آنها قانع شده و در همان حد مانده و بیش از آنکه کار کنند مطالبه‌گر می‌شوند و این مشکل بزرگی است که باید با آن برخورد شود. مراکز آموزشی زمینه رشد طلاب پرسش گر را فراهم کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه باید از استادان مجرب حوزه در تربیت طلاب استفاده شود تاکید کرد: امکانات حوزه مانند دانشگاه نیست اما حوزه همیشه با وجود کمی امکانات فعالیت‌های خوبی صورت داده است.

انتهای پیام

کد N822993

وبگردی