آفتاب

بیانیه پایانی تجمع جامعه پزشکی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

بیانیه پایانی تجمع جامعه پزشکی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

جمعی از اعضای جامعه پزشکی صبح امروز (پنج‌شنبه) مقابل دفتر سازمان ملل در تهران در اعتراض به جنایات آل سعود در یمن تجمع کردند و در پایان تجمع بیانیه‌ای قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

آن روز که روح خدا با درک عمیق خویش از تحولات آینده جهان، گرفتاری بلاد اسلامی را از سران دست نشانده‌شان اعلام و آزادی از اندیشه‌های شرک‌آلود ترویج یافته دستگاه‌های حکومتی غرب زده جهان اسلام را تنها نسخه شفابخش رهایی دانست، بی‌شک نه عروسک‌های خیمه‌شب بازی و عمال مرتجع منطقه و نه بازی‌گردانندگان جبهه استکبار را دارای درک این هشدار بود. تا امروز که به برکت بیداری اسلامی فریادهای رهایی‌بخش و آزادی‌طلبانه ملل در بند اسلامی در گستره‌ای به وسعت همه جهان شنیده می‌شود و این موج هویت‌بخش و پیش رونده بیش از پیش عرصه را بر جهان کفر و طاغوت تنگ کرده تا آنجا که دیگر پرده‌ای برای نمایش‌های دروغین استکبار باقی نگذاشته است.

قتل عام و آدم‌کشی حکایت آشکاری است که هفته‌هاست در خاک تفتیده (یمن) به منصه ظهور رسیده و یمن دردمند امروز به آوردگاه دو جبهه ملتی غیور و دولتی دست نشانده تبدیل شده است و رژیم مرتجع سعودی دست پلیدی است که از آستین حزب شیطان بیرون آمده و برخلاف تمام مقررات بین‌المللی بی‌مهابا مراکز غیرنظامی، درمانی و مذهبی را مورد هجوم قرار می‌دهد و بسی تاسف‌آور است که باز هم این نسل‌کشی آشکار و جنایات گسترده جنگی در سایه سکوت مرگبار مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند به ثبت می‌رسد.

ما اعضای جامعه پزشکی ضمن اعلام حمایت از قیام مردم یمن آمادگی خود را جهت حضور در مراکز درمانی و بهداشتی آن کشور اعلام می‌نماییم و در ضمن نکاتی را یادآور می‌شویم:

1. عربستان سعودی با حمله به یمن و کشتار مردم بیگناه کشور همسایه خود ثابت کرد که برخلاف ادعای مسلمانی و خادمین‌الحرمین خواندن خود، مسلمان‌کشی می‌کند و به جای آنکه عامل وحدت و عزت مسلمانان باشد در خدمت دشمنان اسلام قرار گرفته است.

2. رژیم آل سعود باید بداند آتش افروخته شده دامن خودش را خواهد گرفت و شکست سنگینی را تجربه خواهد کرد.

3. حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی متحدان آنها از تجاوز آشکار عربستان به یک ملت و کشور مستقل برخلاف مقررات بین‌المللی بوده و بار دیگر سیاست چماق و هویج آمریکا و متحدانش را آشکار ساخت پس بر این اساس ما اعضای جامعه پزشکی انزجار خود را از سیاست‌های شیطان بزرگ اعلام می‌داریم.

4. ما اعضای جامعه پزشکی از قیام مردمی یمن حمایت می‌کنیم و دخالت بیگانگان به ویژه حمله نظامی آل سعود را به شدت محکوم کرده و آن را نمونه آشکار دخالت در تعیین سرنوشت مردم یمن می‌دانیم و اطمینان داریم ملت غیرتمند یمن با همه توان خود در برابر متجاوزان خواهند ایستاد و یمن را به گورستان متجاوزین تبدیل خواهند کرد.

5. از تمام سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های امدادی و پزشکان بدون مرز می‌خواهیم این سکوت مرگبار رسانه‌ای بین‌المللی را بشکنند و در جهت رساندن کمک‌های بهداشتی و درمانی و تغذیه‌ای مردم یمن را یاری نمایند.

انتهای پیام

کد N822728

وبگردی