آفتاب
نماینده پارلمان افغانستان در گفتگو با مهر:

پاکستان گام مثبتی برای مذاکرات صلح برنداشته/کنترل ولایتهای شمالی

پاکستان گام مثبتی برای مذاکرات صلح برنداشته/کنترل ولایتهای شمالی

نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان گفت در حال حاضر اوضاع امنیتی تحت کنترل است و ولایت های شمالی افغانستان خصوصا قندوز و بدخشان و همین طور ولایت های جنوبی کشور تقریبا تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دکتر سید علی کاظمی، نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل گفت: در حال حاضر اوضاع امنیتی تحت کنترل است و ولایت های شمالی افغانستان خصوصا قندوز و بدخشان و همین طور ولایت های جنوبی کشور تقریبا تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

وی در خصوص نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان اظهار داشت: پاکستان تا به حال گام مثبتی در خصوص مذاکرات صلح برنداشته و نقش قابل توجهی در آوردن صلح و ثبات و کشاندن طالبان پای میز مذاکره ایفا نکرده است.

وی افزود: دولت اسلام آباد به این نتیجه رسیده است که می تواند از طریق صلح و ثبات در افغانستان گام های موثری بردارد اما تا به حال صداقت پاکستان را شاهد نبوده ایم.

نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان با انتقاد از سیاست های پاکستان گفت: تا به حال هرچه از سوی پاکستان اتفاق افتاده وعده بوده و هیچ اقدامی از سوی دولت اسلام آباد در جهت مذاکرات صلح صورت نگرفته است.

این نماینده پارلمان افغانستان در ادامه ابراز امیدواری کرد سفر آقای نواز شریف به کابل و گقتگو با مقامات عالیرتبه افغانستان بتواند منجر به برداشتن گام های مثبت در جهت وقوع مذاکرات صلح شود.

کد N822711

وبگردی