آفتاب

خشم تل‌آویو و استقبال فلسطین از تصمیم واتیکان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین

خشم تل‌آویو و استقبال فلسطین از تصمیم واتیکان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رژیم صهیونیستی از تصمیم واتیکان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین انتقاد کرد و این اقدام را "ناامید کننده" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ایمانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی عنوان داشت: ما از تصمیم واتیکان احساس ناامیدی می‌کنیم، ما معتقد هستیم که این اقدام برای بازگرداندن فلسطینی‌ها به میز مذاکرات مفید نخواهد بود.

در مقابل، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که دستیابی به پیش نویس اولیه در مورد رابطه‌ فلسطین با واتیکان گامی است که به نفع صلح و ثبات و تقویت همزیستی مسالمت آمیز و ساختن پل‌هایی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ادیان مختلف است.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد که این دستاورد در پی نشست‌های پی در پی میان دو طرف صورت گرفت که کارگروهی از وزارت خارجه فلسطین و اداره امور مذاکرات در سازمان آزادی بخش رهبری آن را برعهده داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که این نتایج در چارچوب تحول طبیعی روابط تاریخی میان فلسطین و واتیکان و با تاکید بر جایگاه تمدنی فلسطین به عنوان سرزمین رسالت‌های آسمانی و زادگاه حضرت مسیح (ع) صورت گرفته است.

واتیکان روز چهارشنبه اعلام کرد که مذاکرات با مسئولان فلسطینی در مورد توافقی که بر مبنانی آن کشور فلسطین عملا به رسمیت شناخته می‌شود، پایان یافته است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است روز شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

انتهای پیام

کد N822619

وبگردی