آفتاب

تاکتیک مقاومت برای مقابله با تانک‌های مرکاوای رژیم صهیونیستی

تاکتیک مقاومت برای مقابله با تانک‌های مرکاوای رژیم صهیونیستی

پایگاه‌های خبری صهیونیستی اخیرا تصاویری از ماکت یک تانک را در یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه منتشر کرده بودند که به گفته آنها، مبارزان مقاومت از آن برای آموزش‌های نظامی و تمرین نحوه مقابله با تانک‌های مرکاوا با استفاده از گلوله‌های ضدزرهی مقاومت استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یک منبع امنیتی عضو گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه در گفتگو با پایگاه امنیتی "مجد" خاطرنشان کرد که هدف از شبیه‌سازی تانک مرکاوا، مقابله مبارزان مقاومت با صحنه‌های واقعی و انتقال آنها از عرصه آموزش‌های نظری به تمرینات عملی و آشنایی با اجزا و قطعات این تانک است که ارتش صهیونیستی در جنگ‌های خود علیه نوار غزه از آن استفاده می‌کند.

وی افزود: طراحی ماکت تانک براساس نمونه واقعی تانک مرکاوا صورت گرفته است و از لحاظ طول و عرض، ارتفا، نمای بیرونی و تمامی قطعات و حتی نحوه راه رفتن کاملا شبیه نمونه واقعی تانک مرکاواست.

این مسئول امنیتی مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد که هدف از طراحی این تانک آماده‌سازی مناسب مبارزان مقاومت برای مقابله با نمونه واقعی مرکاوا و آشنایی با نقاط ضعف و قوت آن و نیز نحوه مقابله با سامانه "بادگیر" است که بر روی نسل چهارم این تانک‌ها نصب شده است.

تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی یک از قوی‌ترین تانک‌های جهان از لحاظ قدرت آتش و مقاومت است و نسل چهارم آنها به سامانه ضد گلوله "بادگیر" مجهز شده است. این تانک از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به قدرت تخریب بالا و حفظ جان افرادی است که در داخل آن مستقر می‌شوند.

گروه‌های مقاومت سعی دارند با توسعه قدرت تسلیحاتی و سطح آمادگی مبارزان‌شان در زمینه اطلاع از تمامی جزئیات و اجزای تانک مرکاوا و راه‌های نفوذ به سامانه‌های دفاعی نصب شده بر روی آن، راه غلبه بر این تانک‌ها را به مبارزان شان یاد دهند.

مقاومت فلسطین در جریان تجاوزات صورت گرفته علیه نوار غزه چندین دستگاه از تانک‌های مرکاوا را منهدم کرده و حتی اجزای آنها را هم در خیابان‌ها و تقاطع‌های شهرهای مختلف غزه به در معرض دید گذاشته است.

انتهای پیام

کد N822618

وبگردی