آفتاب

آغاز ورود کمک‌های انسانی به یمن/تداوم نقض آتش‌بس از سوی جنگنده‌های سعودی

آغاز ورود کمک‌های انسانی به یمن/تداوم نقض آتش‌بس از سوی جنگنده‌های سعودی

در پی برقراری آتش بس موقت در یمن پس از هفت هفته حملات پی در پی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان ارسال کمک‌های انسانی به این کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک کشتی از سوی برنامه‌ جهانی غذا که حامل سوخت بود، پس از آن که در اسکله‌ الحدیده لنگر انداخت، توزیع سوخت به استان‌های مختلف یمن را آغاز کرد.

کشتی دوم از برنامه‌ جهانی غذا نیز کمک‌های غذایی خود را در الحدیده تخلیه کرد.

از ساعت 11 شب روز سه شنبه آتش بس انسانی در یمن بنا به پیشنهاد عربستان سعودی آغاز شد که رهبری ائتلاف حمله به یمن را بر عهده داشت.

ائتلاف علیه یمن نیز اعلام کرد که اوضاع در یمن را زیر نظر دارد و در صورت نقض آتش بس، این ائتلاف حملات خود را از سر می‌گیرد.

آمریکا نیز اعلام کرد که آتش بس در یمن ثابت است.

جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت: ما می‌دانیم که آتش بس در یمن به صورت کلی ثابت است و تمامی طرف‌ها را به ادامه‌ پایبندی به آن و حفظ خویشتنداری ترغیب می‌کنیم.

این در حالی است که هواپیماهای آپاچی عربستان وارد حریم هوایی مناطق حجه در مرزهای یمن شده و منطقه المزرق را هدف حملات موشکی قرار دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سه حمله هوایی را نیز علیه نیروهای مسلح یمن که از سمت غرب در حال پیشروی به سمت عدن بودند، هدف قرار دادند.

انتهای پیام

کد N822539

وبگردی