آفتاب

مقام ارشد سابق سیا: آمریکا از 4 سال قبل امن‌تر نشده است

مقام ارشد سابق سیا: آمریکا از 4 سال قبل امن‌تر نشده است

معاون سابق رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: از زمان انتخاب مجدد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در 2012 آمریکایی‌ها در مقابل تروریسم نسبت به چهار سال قبل احساس امنیت بیشتری نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مایکل مورل، معاون سابق رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگو با پایگاه خبری یاهونیوز با اعلام اینکه نسبت به چهار سال قبل آمریکایی‌ها احساس امنیت نمی‌کنند، گفت: ادعاهای جدید درباره مرگ اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده نادرست است و اظهارنظرها درباره مرگ وی از جانب سیمور هرش، خبرنگار و محقق ریشه در تبلیغات پاکستانی‌ها دارد.

وی در این مصاحبه درباره کتاب جدیدش با عنوان "جنگ بزرگ در زمان ما: مقابله سیا علیه تروریسم از القاعده تا داعش" گفت: راهی را که شما در آن احساس امنیت می‌کنید راهی است که باید در آن سردرگم نشویم و در مورد مساله مرگ بن لادن و عملیات نیروهای آمریکایی در پاکستان این است که به واقع آمریکا توانست با انجام حمله این مرد را از پای درآورد. در 2012 اوباما بار دیگر در حالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شد که مساله القاعده همچنان بر سر زبان‌ها بود با وجود آنکه رهبرشان در مه 2011 در ابیت‌آباد پاکستان و به دست نیروهای آمریکایی از پای درآمد.

معاون سابق رئیس سیا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها نسبت به چهار سال قبل در مقابل تروریسم ایمن‌تر هستند یا خیر، گفت: چنین مساله‌ای صحت ندارد با وجود رسانه‌های اجتماعی جوانان بیشتر به تروریسم گرویده می‌شوند چون سایت‌هایی مثل فیس‌بوک و توییتر وجود دارند که گروه‌های تروریستی در آنها به ترویج و ترغیب جوانان می‌پردازند.

این مقام مسوول سابق سیا همچنین از انجام حملات پهپادی آمریکا دفاع کرد اما اذعان داشت که مشخص نیست چه تعداد از مردم زمانی که این حملات غیرنظامیان را از پای درمی‌آورد به افراط‌گرایان ضدآمریکایی بدل می‌شوند بنابراین مقام‌های واشنگتن باید دقت زیادی را در این باره داشته باشند.

انتهای پیام

کد N822509

وبگردی