آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عرستان آتش‌بس در یمن را به توصیه آمریکا انجام داده است

عرستان آتش‌بس در یمن را به توصیه آمریکا انجام داده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که عربستان با جنایاتش در یمن روی رژیم صهیونیستی را سفید کرده است، گفت: عربستان در ظاهر آتش‌بس اعلام کرده اما در باطن آتش ‌بس نیست و یک محاصره تمام عیار را انجام می‌دهد.

حجت خدایی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آتش‌بس عربستان در یمن گفت: تاریخ گذشته مردم یمن و سوابق عربستان حکایت از آن دارد که عربستان نمی‌تواند موفقیتی در یمن به دست آورد. اکنون نیز به توصیه آمریکا و برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی و نشان دادن وجهه انسان دوستی آتش‌بس 5 روزه‌ای را اعلام کرده که حتی به آن نیز پایبند نیست.

وی ادامه داد: عربستان از طرفی آتش‌بس اعلام می‌کند اما از طرف دیگر اعلام می‌کند که کشتی‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه را باید بازرسی کند. این کار به معنای محاصره تمام عیار است. عربستان به ظاهر بمباران را کم کرده اما در باطن محاصره را ادامه می‌دهد. آتش‌بس برای ارسال کمک‌ها است که عربستان با محاصره یمن این کار را نیز دریغ کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که عربستان با توصیه آمریکا این کار را انجام داده‌ است، گفت: عربستان در حالی شب و روز زیرساخت‌های یمن را نابود کرد و زنان و کودکان و مردم بی‌پناه یمن را کشت که اقداماتش را تحت تأثیر رژیم صهیونیستی انجام داده است. اکنون عربستان همپای صهیونیست‌هاست و حتی روی آنها را سفید کرده است.

وی در پایان گفت: به اعتقاد ما آتش‌بسی در یمن رخ نداده است چون آتش‌بس با محاصره معنایی ندارد.

انتهای پیام

کد N822451

وبگردی