آفتاب

شورای امنیت خواهان برگزاری نشست بین‌المللی با محوریت یمن

شورای امنیت خواهان برگزاری نشست بین‌المللی با محوریت یمن

شورای امنیت سازمان ملل متحد از دبیرکل این سازمان خواست نشستی بین‌المللی برای بررسی راهکارها جهت حل بحران یمن برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای این شورا از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهند هرچه سریع‌تر کنفرانسی‌ بین‌المللی با هدف یافتن راهکاری سیاسی برای حل بحران یمن مطابق با طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد برگزار شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، اعضای شورای امنیت از جناح‌های مختلف در یمن می‌خواهند که در این اجلاس شرکت کرده و رویکردی بدون پیش‌شرط و مبتنی بر حسن نیت داشته باشند تا از این طریق اختلاف نظرها کنار گذاشته شود و از اقدامات خشونت‌آمیز جلوگیری به عمل آید.

شورای امنیت از جناح‌های یمنی خواسته که از استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز برای دستیابی به اهداف سیاسی خودداری کنند و از اقدامات یک جانبه‌ای که فرایند گذار سیاسی را با مشکل مواجه می‌سازد، بپرهیزند.

شورای امنیت همچنین تاکید کرد که مذاکرات سیاسی در یمن باید فرایندی با رهبری این کشور باشد. اعضای شورای امنیت همچنین به ابراز نگرانی در مورد وضعیت کنونی یمن و ادامه کشتار غیرنظامیان در این کشور پرداختند و از طرح اخیر برای برقراری آتش‌بس 5 روزه در این کشور استقبال کردند.

انتهای پیام

کد N822419

وبگردی