آفتاب

افسر آمریکایی عامل مرگ نوجوان سیاهپوست متهم نمی‌شود

افسر آمریکایی عامل مرگ نوجوان سیاهپوست متهم نمی‌شود

افسر پلیس سفید پوستی که به نوجوان 19 ساله غیرمسلح سیاهپوست در ویسکانسین شلیک کرده بود براساس اعلام مقامات با هیچ اتهامی رو به رو نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تیراندازی مرگبار مت کنی، به تونی رابینسون 19 ساله در ششم مارس در مدیسون چندین روز اعتراضات مردمی به راه افتاد. این یکی از تیراندازی‌های مرگبار پلیس به مردان سیاهپوست غیرمسلح بود که خشم عمومی را بر سر نحوه برخورد افسران با اقلیت‌ها برانگیخت.

اسماعیل اوزانه، دادستان منطقه‌ای بخش دین در جریان کنفرانس خبری گفت: من به این نتیجه رسیدم که این مرگ تاسف بار، نتیجه استفاده قانونی از نیروی پلیس مرگبار است و هیچ اتهامی نباید متوجه افسر مذکور شود. تصمیم من در این باره عوض نمی‌شود. همچنین تصمیم من باعث نمی‌شود که نابرابری نژاد پرستانه که در سیستم قضایی وجود دارد، خاتمه یابد. خانواده نوجوان 19 ساله سیاهپوست به شدت به این تصمیم اعتراض کردند. مادر تونی رابینسون گفت که پلیس از حقایق دقیقی درباره مرگ فرزندش استفاده نکرده است. وی از معترضان خواست تا صدای خود را به گوش مقام‌ها برسانند و تاکید کرد: ما می‌توانیم بایستیم و بگوییم که از بی‌عدالتی خسته‌ شده‌ایم بدون آنکه خودمان یا شهرمان را تخریب کنیم. اما اگر بی تفاوت و ساکت باقی بمانیم، این اتفاق باز هم رخ می‌دهد.

ده‌ها تن از مردم پس از اعلام حکم افسر متهم، با حمل پلاکاردهایی با شعار "جان سیاهپوستان مهم است"، "نه به پلیس نژاد پرست" به خیابان‌های مدیسون آمدند.

انتهای پیام

کد N822197

وبگردی