آفتاب
جعفر قادری:

تغییر مدیریت ارشد استان فارس شایعه است

تغییر مدیریت ارشد استان فارس شایعه است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: شایعه‌ تغییر مدیریت ارشد استان فارس را غیرمستقیم از وزیر کشور و هم از مجموعه وزارت کشور سئوال کردم که تایید نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جعفر قادری در حاشیه برگزاری جلسه مشورتی روسای شوراهای کلان‌شهرهای کشور در شیراز، در جمع خبرنگاران با تصریح این‌که تغییر در سطح مدیریت ارشد استان فارس در دولت مطرح نیست، لزوم خودداری از طرح و اشاعه شایعات را خواستار شد.

وی همچنین درباره حادثه‌ای که برای علی‌ مطهری در شیراز رخ داد نیز گفت: گزارش‌ها از کانال‌های مختلف جمع‌آوری و به دستگاه قضایی ارائه شده است.

وی با بیان این‌که «برخی مسائل موضوعیتی با مسئولیت وی به‌عنوان نماینده مجلس ندارد»، تاکید کرد: موضوعات مربوط به حوزه کاری دولت و دستگاه قضایی را باید از مسئولان قوای مجریه و قضائیه طرح سئوال و پیگیری کرد.

نماینده مردم شیراز با بیان این‌که «با آقای علی مطهری در دیدگاه‌ها و تفکرات سیاسی، اختلافات اساسی داشته و دارد و به‌ هیچ عنوان همسو نیست»، خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های سیاسی افراد محترم است و هرکس می‌تواند یک دیدگاه خاص داشته باشد اما بحث رفاقت و دوستی ما با آقای مطهری ادامه دارد و همواره از نظرات یکدیگر در مسائل کاری مجلس استفاده کرده و می‌کنیم.

وی درباره پالایشگاه جدید شیراز و این‌که آیا حفاظت محیط زیست با این طرح موافق است یا مخالف، تصریح کرد: در موضوع پالایشگاه شیراز طرح بهینه‌سازی تولید و فرآیند تولید مطرح است نه ساخت یک واحد جدید؛ زیرا ظرفیت تولید فعلی این پالایشگاه که 60 هزار بشکه است، پاسخگوی نیازها نیست. در طرح بهینه‌سازی افزایش تولید و همچنین تولید بنزین یورو 4 و یورو 5 مطرح است و این‌که فرآیند تولید به سالم‌سازی محیط کمک کند.

وی با بیان این‌که «در طرح یاد شده بسیاری از واحدهای مشکل‌دار جمع و آلودگی محیطی هم بسیار کم می‌شود»، گفت: در بحث استفاده از آب، قرار بر آن است که از فاضلاب زرقان و مسکن مهر استفاده شود و از طرفی همه الزامات زیست‌محیطی هم مطرح شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این‌که «این طرح قبلا تصویب شده بود اما با تغییر دولت اعلام شد که باید مصوبه جدید داشته باشد»، خاطرنشان کرد: بحث رعایت شعاع 30 کیلومتری مطرح شد که این موضوع برای واحدهای جدید مطرح است و همان مرجعی که این لزوم را مطرح کرده، موضوع اجرایی شدن طرح را نیز تایید کرده است.

وی با بیان این‌که «کلیات طرح هیچ مشکلی ندارد و مورد تایید است»، گفت: در جزئیات موارد الزامات مطرح شده زیست‌محیطی، اقداماتی نظیر ایجاد ایستگاه‌های پایش در زرقان و استفاده از تکنولوژی‌های پاک در ساخت‌وساز و سایر موارد مطرح است که هر یک در مسیر خود مد نظر خواهد بود و رعایت می‌شود.

وی همچنین گفت: محیط زیست شکایتی مطرح کرده بود که محل پالایشگاه در اراضی پارک ملی بمو قرار دارد که موضوع توسط دادگستری به کارشناس رسمی ارجاع و تایید شد که محل ارتباطی با پارک ملی بمو ندارد.

قادری همچنین با یادآوری این‌که «طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی رد شده است»، گفت: طرح استانی شدن انتخابات که کلیات آن تصویب شد هنوز در دست بررسی است و شورای محترم نگهبان ایراداتی دارد که باید حتما بررسی و رفع شده و نظر آن شورای محترم نیز تامین شود.

وی از ارائه طرح تعیین حریم برای روستاها در مجلس خبر داد و تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود روستاها خصوصا روستاهای نزدیک به شهرها، ساخت و سازهای خارج از حریم است که در ارائه خدمات مشکلاتی ایجاد کرده و می‌کند. این موضوع در قالب یک طرح دو فوریتی به مجلس ارائه شده است که تعیین حریم روستاها به شوراهای اسلامی سپرده شود.

وی با بیان این‌که «طرح اصلاح نظام انتخابات نیز از سوی او تهیه و به مجلس ارائه شده است»، گفت: پیشنهادات ارائه شده مبنی بر تغییر ساختار فعلی انتخابات و ائتلافی شدن آن مشابه آن‌چه در عراق اتفاق می‌افتد، است.

این نماینده مجلس در بیان اعمال نظام ائتلافی در انتخابات و تاثیرات آن، خارج‌ نشدن جریان‌های مختلف از دایره انتخابات، یکسان شدن وزن آرا در انتخابات، پایبندی کسانی‌که در قالب یک ائتلاف حائز اکثریت می‌شوند به قوائد ائتلاف مورد نظر، جلوگیری از خروج افراد و گروه‌ها از گردونه انتخابات در نقاطی که مباحث قومی و قبیله‌ای پررنگ‌تر است و ... عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N822174

وبگردی