آفتاب

جب بوش حرفش را پس گرفت!

جب بوش حرفش را پس گرفت!

فرماندار سابق ایالات فلوریدا و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها یک روز پس از حمایت علنی اش از آغاز جنگ عراق حرف خود را پس گرفت و گفت که اگر اطلاعات آلان آمریکا را در آن زمان در اختیار داشت تصمیم متفاوتی نسبت به تصمیم برادرش برای حمله به عراق اتخاذ می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جب بوش، فرماندار سابق ایالات فلوریدا و نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده که اگر اطلاعات الان را در آن زمان در اختیار داشت چه تصمیمی اتخاذ می‌کرد.

این اظهارات جب بوش همزمان با آن مطرح شد که وی تلاش می‌کند تا موضع خود را در خصوص جنگ عراق که در سال 2003 میلادی توسط جورج واکر بوش، برادر بزرگترش آغاز شده، مشخص کند. اما اظهارات ضد و نقیض جب بوش بر چالشی که وی در مدیریت میراث سیاست خارجی خانواده‌اش ضمن مشخص کردن رویکرد خودش در خصوص امور بین‌المللی مواجه است، تاکید می‌کند.

جب بوش در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: مشخص است اشتباهاتی در گزارش‌هایی که مدعی شدند عراق تسلیحات کشتار جمعی داشته، وجود داشته است. اگر حقیقت را درباره این اطلاعات غلط می‌دانستیم، تصمیم متفاوتی درباره اعزام ده‌ها هزار نیروی آمریکایی در عراق اتخاذ می‌کردم. البته نمی‌دانم چه تصمیمی اتخاذ می‌کردم. این که مساله فرضی است.

این مصاحبه رادیویی یک روز پس از آن صورت گرفت که جب بوش در مصاحبه‌ با فاکس نیوز گفته بود که اگر از همان اطلاعاتی که برادرش در آن زمان در اختیار داشت، مطلع بود همانند برادرش به عراق حمله می‌کرد.

جب بوش در این مصاحبه رادیویی برای روش کردن پاسخش در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: من سوال را اشتباه متوجه شدم.

این در حالی است که رقبای انتخاباتی جب بوش از فرصت این مصاحبه‌ها استفاده کرده و نظر خود را درباره جنگ عراق صریحا اعلام کردند.

رند پل، سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: با توجه به آشوب‌هایی که به دنبال حمله آمریکا در سال 2003 میلادی در عراق به وجود آمده سرنگونی صدام، دیکتاتور سابق این کشور یک اشتباه بود.

کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی در مصاحبه با سی ان ان گفت: حمله به عراق کاملا اشتباه بود اگر در آن زمان اطلاعات الان را در اختیار داشتیم و رئیس جمهور بودم هرگز این جنگ را آغاز نمی‌کردم.

انتهای پیام

کد N822156

وبگردی