آفتاب
در راستای حمایت‌های ستاد توسعه فناوری‌های شناختی

حمایت از 20 طرح‌ پژوهشی شناختی اجرایی می‌شود

حمایت از 20 طرح‌ پژوهشی شناختی اجرایی می‌شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، بر اساس فراخوان منتشر شده در اسفندماه سال گذشته، طرح‌های پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی را مورد حمایت قرار می‌دهد و بر همین اساس، جزییات طرح‌های راه‌یافته به مرحله دوم برای دریافت حمایت‌ها اعلام شده است.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، 112 طرح از طرف محققان دریافت و 90 طرح به فرآیند داوری مرحله اول وارد شدند که از این تعداد، در مجموع 35 طرح پژوهشی به مرحله دوم راه یافتند.

از این میان، 20 طرح پژوهشی، برای حمایت تصویب شدند که مراحل آن در حال اجرا هستند. بر اساس زمینه تخصصی و مرکز علمی اصلی محل اجرای طرح‌های درحال اجرا به ترتیب به حوزه علوم اعصاب شناختی با هشت طرح در رتبه نخست، سه حوزه‌ روان‌شناسی شناختی، مدل‌سازی هوش‌مصنوعی و رباتیک شناختی و فناوری شناختی مورد انتخاب اختصاص دارد.

بر اساس مرکز علمی اصلی محل اجرای طرح، دانشگاه تهران با پنج طرح، دانشگاه‌های علوم پژشکی تهران، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علوم پزشکی و خدمات درمانی، تربیت‌مدرس، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، شیراز، سمنان، اصفهان، یک طرح از میان این 20 طرح پژوهشی تحت حمایت را به خود اختصاص داده‌اند.

حمایت از طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و مجریان طرح‌ها، مطابق آیین‌نامه طرح‌های پژوهشی، گزارش‌های شفاهی و کتبی از پیشرفت طرح و دستاوردهای حاصل از آن را به تیم ناظر و ستاد جهت ارزیابی میزان پیشرفت هر مرحله ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

کد N822024

وبگردی