آفتاب

سیاستمداران سابق اروپا خواهان تغییر رویه در تعامل با رژیم صهیونیستی شدند

سیاستمداران سابق اروپا خواهان تغییر رویه در تعامل با رژیم صهیونیستی شدند

گروهی از سیاستمداران سابق اروپایی از جمله خاویر سولانا و دبیرکل سابق ناتو با ارسال نامه‌ای برای اتحاد اروپا خواهان در پیش گرفتن روش جدید در تعامل با رژیم صهیونیستی و دولت جدید این رژیم به دلیل عدم جدیتش در بازگشت به مذاکرات صلح خاورمیانه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فلسطین الآن، گروهی از سیاستمداران سابق اروپایی برخورد دور اندیشانه‌تر با رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه تحریم تولیدات اسرائیلی به دلیل عدم جدیت این رژیم در بازگشت به مذاکرات صلح خاورمیانه را خواستار شدند.

از جمله امضا کنندگان این نامه نخست وزیران و وزرای خارجه سابق در کشورهای مرکزی عضو اتحادیه اروپا از جمله وزیر خارجه سابق اسپانیا، نخست وزیر سابق هلند، وزیر خارجه سابق فرانسه، دبیرکل سابق پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و چند تن دیگر هستند.

این سیاستمداران سابق ضمن ابراز نگرانی نسبت به ساختار دولت جدید اسرائیل از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی تبلیغات انتخاباتی‌اش مبنی بر عدم توقف شهرک‌سازی‌ها انتقاد کردند.

آنها در نامه خود اعلام کردند: سیاست‌ کنونی اسرائیل خاورمیانه را به سمت درگیری‌ پیش می‌برد که پیامدهای بدی دارد و در دراز مدت خود اسرائیل را نیز تهدید می‌کند.

این سیاستمداران در نامه خود پیشنهاداتی را ارائه کردند که در صورت پافشاری اسرائیل بر ابقای اوضاع کنونی اتحادیه اروپا باید آن‌ها را عملی کند. از جمله این پیشنهادات حمایت تمامی وزرای خارجه اتحادیه اروپا از پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل و تعیین جدول زمانی برای مذاکرات میان دو طرف است که به تحقق صلح بینجامد.

آن‌ها همچنین پیشنهاد دادند که اتحادیه اروپا زمام امور را برای اداره کردن روند صلح خاورمیانه و نظارت بر مذاکرات به ویژه در سایه شکست آمریکا در رسیدن به پیشرفتی در خصوص این پرونده در دست بگیرد.

انتهای پیام

کد N821931

وبگردی