آفتاب

ادامه درگیری‌ها در ادلب و ادعاها درباره پیشروی مخالفان به سمت ساحل سوریه

ادامه درگیری‌ها در ادلب و ادعاها درباره پیشروی مخالفان به سمت ساحل سوریه

با ادامه درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی و ارتش سوریه در شمال غرب این کشور، مخالفان مدعی‌اند که توانسته‌اند تا نزدیکی شهر اریحا، یکی از آخرین پایگاه‌های ارتش در ادلب پیشروی‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ائتلاف موسوم به «جیش الفتح» که متشکل از چند گروه مسلح مخالف از جمله جبهه تروریستی النصره است، مدعی شده که توانسته با کنترل بر مواضع ارتش سوریه در استان ادلب خود را به نزدیکی شهر اریحا در حومه غربی استان برساند. مخالفان می‌گویند ایست‌های بازرسی ارتش در مناطق «عبدالحی المجمعیات»، «معربلیت»، «الفنار» و ساختمان‌های مشرف بر پادگان «المسطومه» را به کنترل درآورده‌اند.

گروه «احراز الشام» از دیگر گروه‌های تحت فرمانندهی جیش الفتح اعلام کرده که ایست بازرسی الفنار را نابوده کرده و النصره نیز اعلام کرده که به شهرک «مصیبین» مشرف بر پادگان المسطومه حمله کرده و کنترل ساختمان‌های داخل آن را در دست گرفته است.

محمد الدانی، فرمانده نظامی احرار الشام مدعی است که کنترل استحکامات ارتش در «جبل الاربعین» در حومه ادلب را به طور کامل در دست گرفته و نیروهای نظام را مجبور به عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که نیروهای نظام سوریه از ادامه پیشروی‌های خود در شمال غرب سوریه خبر داده‌اند.

جبهه النصر و همپیمانان آن قصد دارند با پیشروی به سمت غرب و ساحل سوریه خود را به این مناطق که عمدتا علوی نشین هستند، برسانند. استان ادلب و شهر جسر الشغور که چندی پیش به دست النصره افتاد، دروازه ورود به ساحل سوریه محسوب می‌شوند.

این اخبار درحالی منتشر شده که منابع نظامی سوریه اعلام کرده‌اند که نیروهای ارتش تلاش گروهی تروریست‌ها را که قصد نفوذ به شهرک «سنقره» در حومه ادلب را داشتند ناکام گذاشته و ده‌ها تن از آنها را از پای درآورده‌اند.

ارتش سوریه از یک هفته پیش عملیات گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری ادلب آغاز کرده است و در روزهای گذشته جنگنده‌های سوری چندین بار مواضع گروه‌های تروریستی در این منطقه را بمباران کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N821902

وبگردی