آفتاب

بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دفاع از مردم یمن

بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دفاع از مردم یمن

بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در دفاع از مردم مظلوم یمن و محکومیت جنایات رژیم آل سعود بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بیداری ملت‌ها عرصه را بر مستکبران و قدرت‌های شیطانی تنگ کرده و حکومت‌های دست‌نشانده آنان را به تکاپو وا داشته تا با تلاشی مفتضحانه خود را از منجلاب سقوط و تباهی نجات دهند. چنین است که دیوانه‌وار دست‌وپا می‌زنند و ارتکاب هرگونه جنایتی را برای خود مباح می‌دانند تا بلکه به خیال خامشان مانع پیروزی مظلومین و استقرار حکومت مستضعفان و صالحان بر زمین گردند؛ اما نمی‌دانند که وعده خدا حق است و محقق، نمی‌فهمند که خدا قادر مطلق است و قدرتش بر شر و مکر آنان قاهر.

رژیم پوسیده و رو به اضمحلال آل سعود، بعد از آنکه سال‌ها ظلم و استبداد را در حق ملت‌های مظلوم منطقه به‌ویژه مردم عربستان رواداشت به صرافت افتاده تا نمونه‌ای دیگر از سبعیت و درندگی‌اش را به ملتی مسلمان و همسایه عرضه بدارد؛ سلطانی بی‌خرد و ناسی، جوانکی سبک‌مغز، جاه‌طلب و بی‌تجربه را بر مرکب مرادش سوار نمود تا به پشتوانه زر و زور و تزویر، اعتباری تصنعی برای او دست‌وپا کند و با کنار زدن سایر مدعیان، سلسله ظلم و تباهی را در نسل منحوسش استمرار بخشد.

این نوکر حلقه‌به‌گوش نظام سلطه که مزورانه خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد بر آن شد تا به سیاق اسلافش از مقدسات برای امور نا مقدس بهره جوید؛ پس با بهانه‌های واهی، تبلیغات بی‌اساس و مستمسک قرار دادن فتاوای مشی مفتی مرتجع و خودفروخته و در سایه حمایت‌های بی‌دریغ امریکای حیله‌گر و جنایتکار، در ماه حرام دست به کشتار امت محمد - صلی‌الله علیه وآله وسلم- میزند؛ کودک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان را در جای‌جای آن سرزمین به خاک و خون می‌کشد و با محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن، مسلمین مظلوم را از غذا و دارو و سایر ملزومات زندگی محروم می‌کند. به‌این‌ترتیب تلاش می‌کند با حربه زور و تحریم، مردمی شجاع، مؤمن، سخت‌کوش و انقلابی را وادار به تسلیم نماید و مطلوب اربابانش را مستقر سازد اما جز ذلت و خواری، حاصلی نمی‌برد. ناگزیر از پی راه گریزی برمی‌آید اما هرروز بیش‌ازپیش در گرداب سقوط و رسوایی فرو می‌رود.

این حوادث به‌وضوح نشان داد سران رژیم وحشی و جنایت‌پیشه آل سعود، به‌کلی عقل و شعور و درایت سیاسی را ازدست‌داده‌اند و چون گذشته ثابت کرد که این سفاکان سفیه لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند؛ دیرزمانی است که این بندگان اسلام آمریکایی، کعبه و مدینه الرسول را به اسارت گرفته و صدٌّعن سبیل الله را وجه همت خود قرار داده‌اند. حرم را بر مسلمین و آزادگان ناامن و بر متحجرین و مزدوران استکبار امن کرده‌اند. موحدین و مؤمنین راستین را منزجر و منافقان و کفار را دل‌شاد کرده‌اند.

صدالبته خباثت و دنائت آل سعود اسباب شگفتی نیست چه آنکه این میوه‌های شجره خبیثه وهابیت محصول همان بذر پستی هستند که استعمار و استکبار در جهان اسلام کاشتند. هم‌پیاله شب و روز همان گرگ‌صفتانی هستند که سال‌های سال است که فلسطین عزیز را به خاک و خون می‌کشند. شاگردان همان مکتبی هستند که در صحرای کربلا گلوی پاک و مطهر بهترین خلق خدا را درید.

اما در این جنایت اخیر، تاریخ بار دیگر تکرار شد و دولت مستکبر امریکا که چند صباحی است ماسک ادب و گفتگو بر چهره نهاده، بازهم نشان داد که همان شیطان بزرگ است و پشتیبان ظلم و ظالم و متجاوز. نوچه‌های اروپایی امریکا هم که شب و روز برای مختصر خدشه‌دار شدن به‌اصطلاح حقوق بشر و حیوان و... اشک تمساح می‌ریزند و داد و فغان سر می‌دهند به‌راحتی در کنار سلاخان حقوق بشر قرار گرفتند و درنهایت فضاحت، مزد همراهی خود را در مقابل دوربین رسانه‌ها دریافت کردند.

شورای امنیت، یک‌بار دیگر به شورای ضد امنیت تبدیل شد و بر این سبعیت و تجاوز مهر تائید زد. در بیشتر موارد، مجامع مسئول بین‌المللی در قبال این فاجعه انسانی و رنج روزافزون مردم یمن مهر سکوت بر لب زدند تا یک‌بار دیگر بی‌اعتباری این مجامع ساخته‌وپرداخته استکبار عیان شود. مقررات بین‌المللی، بازهم بازیچه مطامع نظام سلطه و پادوهای منطقه‌ای آنان قرار گرفت و زیر پا له شد.

پرواضح است که این حوادث تلخ و رقت‌بار دل هر انسان آگاه و آزاده‌ای را به درد می‌آورد و البته نشانه‌ای است برای اهل فهم و بصیرت.

یمن، امروز، صحنه تقابل ارتجاع و استکبار با بیداری اسلامی است؛ عرصه مواجهه اسلام ناب با اسلام آمریکایی است؛ آوردگاه جنگ احزاب کفر و نفاق با پیروان راستین رسول خداست. بی‌شک، خون شهیدان یمن، درخت تنومند بیداری اسلامی و نهضت ماندگار حضرت روح‌الله (ره) را آبیاری خواهد کرد.

در این مقطع تاریخی، از سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد انتظار می‌رود در قبال این فجایع سکوت ننموده بلکه حمایت آشکار خود را از ملت محروم یمن اعلام نمایند و با تمام توان به حمایت از مردم یمن بشتابند.

از مجامع حقوقی مستقل انتظار می‌رود، نسبت به انجام تحقیقات در مورد جنایات جنگی دولت عربستان سعودی علیه مردم یمن و صدور کیفرخواست در مورد سران رژیم سعودی اقدام نمایند.

از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود به‌عنوان رئیس جنبش عدم تعهد و عضو تأثیرگذار سازمان کنفرانس اسلامی تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را به‌پای کار آورد. می‌بایست راهکارهای نجات حرم از انقیاد آل سعود و تغییر اساسی رفتار حکومت عربستان، در سیاست خارجی دولت و در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران موردتوجه ویژه قرار گیرد.

ما نیز به‌عنوان بسیجیان دانشگاه‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، از قیام برحق مردم غیور و مبارز یمن در دفاع از حق تعیین سرنوشت خود حمایت نموده و دخالت بیگانگان به‌ویژه رژیم جنایتکار آل سعود را به‌شدت محکوم می‌نماییم و آن را نمونه آشکار تجاوز خارجی و دخالت در حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم یمن می‌دانیم. درعین‌حال آمادگی خود را برای اعزام به یمن جهت امدادرسانی و ارائه هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی اعلام نموده و از مسئولین محترم دولت جمهوری اسلامی ایران و ارگان‌های ذی‌ربط درخواست داریم تمهیدات لازم را برای تحقق این مهم به عمل‌آورند.

رجاء واثق داریم که ملت مسلمان و مجاهد یمن با اتکا به خداوند متعال و اطمینان به وعده الهی در مقابل این تهاجم سبوعانه پیروز خواهد شد و بینی دشمنانش را به خاک خواهد مالید.

انتهای پیام

کد N821855

وبگردی