آفتاب

طباطبایی: استقلال بازیکن‌محور بوده نه تاکتیک محور/ دلیلی برای بازی تدافعی سرخابی‌ها نیست

طباطبایی: استقلال بازیکن‌محور بوده نه تاکتیک محور/ دلیلی برای بازی تدافعی سرخابی‌ها نیست

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید در داربی 80 دلیلی برای دفاعی بازی کردن سرخابی‌ها وجود ندارد و از طرف دیگر معتقد است آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری بیش از آنکه تاکتیک محور باشند، بازیکن محور بوده‌اند.

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره پیش‌بینی‌اش از داربی 80 اظهار کرد: امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم. من بعید می‌دانم که حساسیت این بازی کمتر از بقیه داربی‌ها باشد. حساسیت برای بازیکنان و تماشاگران در این شهرآورد قطعا مثل بقیه شهرآوردهاست و تصور می‌کنم بازی‌ای شجاعانه را از سوی هر دو تیم خواهیم دید. در گذشته، داربی در اواسط فصل برگزار می‌شد و دو تیم از ترس ورود به یک بحران بزرگ و تبعات ناشی از شکست محتاطانه بازی می‌کردند. در حال حاضر دلیلی برای این گونه بازی کردن وجود ندارد چون لیگ به پایان می‌رسد و هر دو تیم می‌توانند فوتبال زیبایی را ارائه دهند.

وی که سابقه حضور در دروازه استقلال را در سال‌های نسبتا زیادی دارد درباره عملکرد محسن فروزان در استقلال گفت: بعد از رفتن مهدی رحمتی استقلال نتوانست جایگزین مناسبی پیدا کند. شرایط در استقلال و پرسپولیس با تیم‌های دیگر متفاوت است و فشار زیادی روی دروازه‌بانان وجود دارد. این مسئله کار دروازه‌بانان را سخت می‌کند. البته این را هم بگویم که استقلال در این فصل تنها در دروازه مشکل نداشت بلکه آبی‌پوشان در همه خطوط دچار ضعف و مشکلات زیادی بودند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که دلیل ناکامی آبی‌پوشان را در فصل جاری چه می‌داند عنوان کرد: شکل فوتبال عوض شده است. می‌بینیم که مربیان جوان در این فصل چقدر متفاوت، تیم‌هایشان را می‌چینند. طبیعی است که ما نمی‌توانیم با متد قدیمی‌ کار را ادامه دهیم. از طرفی دیگر، استقلال در این فصل به شدت بازیکن‌محور بود، نه تاکتیک محور. هر وقت کرار در استقلال سرحال بود این تیم هم سرحال بود. نکته سوم، بحث بدنی استقلال است که آبی‌پوشان هر چه از ابتدای فصل دور شدند، به لحاظ بدنی تحلیل رفتند و این باعث شد فاصله بین خطوط بیشتر شود و به ساختار دفاعی و حمله این تیم آسیب بزند.

طباطبایی در پایان و در پاسخ به این سوال که شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره‌اش از داربی‌های پایتخت چیست، گفت: در داربی سال 79 که پنجم اسفندماه برگزار شد (داربی 50) عملکرد خیلی خوبی داشتم و 5 موقعیت خوب گلزنی را از علی کریمی گرفتم. در آن بازی پاس بلند برای دین‌محمدی فرستادم که او توپ را به اکبرپور داد و این بازیکن هم تک گل ما را به ثمر رساند. تلخ‌ترین خاطره‌ام هم داربی‌ای است که پرسپولیس 9 نفره شد (داربی 47) در آن بازی اتفاقات غیرفوتبالی باعث شد که بازی مساوی شود وگرنه ما آن بازی را باید می‌بردیم.

انتهای پیام

کد N821778

وبگردی