آفتاب
نماینده گناباد:

مذاکره کنندگان تحت تاثیر تهدیدهای دشمن قرارنگیرند

مذاکره کنندگان تحت تاثیر تهدیدهای دشمن قرارنگیرند

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌یی در مرحله سرنوشت سازی قرار گرفته از مذاکره کنندگان خواست تحت تاثیر تهدیدات دشمن قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد رجایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، بر لزوم پایبندی به خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبری و دفاع از اقتدار و منافع ملی کشور توسط تیم مذاکره کننده تاکید کرد و افزود: ممکن است خدای نکرده با کم انگاری قدرت ملی و بزرگ شمردن دشمن موافقت‌نامه‌ای امضا شود که آینده‌گان آن را خیانت تلقی نمایند، گرچه با تیزهوشی مذاکره کنندگان و نظارت مجلس این احتمال بسیار ضعیف است.

این نماینده مجلس در ادامه نطق خود درباره‌ی کاهش سود بانکی نیز اظهار کرد: چند روز پیش با بحث و جدل‌های بسیار نرخ سود بانکی کاهش پیدا کرد اما این سوال همچنان باقی است که مگر بنا نیست قانون عملیات بانکی بدون ربا در کشور اجرا شود.

دراین قانون تعیین نرخ سود بانکی توسط این نهاد و آن دستگاه انجام نمی‌شود بلکه عملکرد واقعی اقتصاد تعیین کننده‌ی آن است.

او افزود: ممکن است گفته شود منظور از تعیین نرخ سودبانکی این است که نرخ علی‌الحساب تعیین شود که اگر این چنین است مسئولین به طور شفاف آن را اعلام کنند.

رجایی، بر سالم سازی فضای اداری و حاکم کردن ضابطه بر رابطه تاکید کرد و تجاوز رژیم عربستان به مردم یمن را نیز محکوم کرد.

رجایی گفت : تجاوز به یک کشور مظلوم و بی‌دفاع نه تنها علامت قدرت نیست بلکه مایه روسیاهی در دنیا و آخرت است و عربستان باید تا دیر نشده از اشتباهات خود برگردد تا از عذاب الهی برحذر باشد.

نماینده مردم گناباد بخش دیگری از نطق خود را به مسائل حوزه‌ی انتخابیه‌اش اختصاص داد و عنوان کرد: بیش از 15 سال است که در منطقه گناباد خشکسالی حاکم شده و درصد بالایی از باغات نابود شدند و یاس و ناامیدی وبیکاری در منطقه افزایش پیدا کرده اگر هم گاهی آمار بیکاری پایین اعلام شده می‌شود به دلیل مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگی مثل تهران و مشهد است، از دولت تقاضا دارم با ارائه طرح های ویژه کارآفرینی از روند مهاجرت و بیکاری جوانان جلوگیری کند.

او همچنین گفت:‌تامین آب شرب از طریق برداشت از جایگاهها مدتی است که در بجستان اجرا می‌شود اما مردم از قیمت گذاری و نحوه برداشت انتقاد دارند.

این نماینده مجلس به ریزگردها نیز اشاره کرد و افزود: ریزگردها مخصوص جنوب کشور نیست بلکه مردم گناباد نیز از این مساله رنج می‌برند.

او در ادامه خواستار تسریع در آغاز عملیات اجرایی راه آهن شرق کشور رسیدگی به وضعیت سیمان گناباد ، ساخت استطبل در این شهرستان، تامین اعتبار لازم برای راه اندازی فرودگاه ، گاز رسانی به روستاها و ارائه تسهیلات به دامداران و مرغدارانی شد که به دلیل هماهنگی در هزینه‌های تولید و درآمد خود دچار ورشکستگی هستند.

انتهای پیام

کد N821594

وبگردی