آفتاب

مختومه شدن پرونده‌ای با 24 کشته و زخمی و 24 شاکی

مختومه شدن پرونده‌ای با 24 کشته و زخمی و 24 شاکی

صبح یکی از روزهای مهر ماه سال 1390 در یکی از نقاط شمالی کشور مینی بوسی که همه روزه دانش آموزان و مسافران روستا را برای رساندن به مدرسه و محل کار انتقال می داد به علت نامعلومی از جاده خارج شده و واژگون می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مینی‌بوس حامل 24 سرنشین بود که بیشتر آن را دانش آموزان تشکیل می دادند که در اثر این حادثه تعداد 6 نفر در دم جان خود را از دست می دهند و تعداد 18 نفر زخمی و راهی بیمارستان می شوند.

با توجه به اینکه حادثه در مسیر جاده بین دو استان گیلان به اردبیل اتفاق افتاده و در این حادثه طبق گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی، راننده به دلیل سرعت غیرمجاز و عدم کنترل بر روی وسیله نقلیه و همچنین نداشتن گواهینامه رانندگی متناسب با وسیله نقلیه (مینی بوس) مقصر و پرونده برای رسیدگی به دادگستری شهرستان خلخال فرستاده می‌شود.

با توجه به تعداد زیاد شاکیان و همچنین مصدومان مراحل دادرسی به کندی صورت می‌گیرد و در انتها با توجه به مستندات و گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی، راننده با حکم دادگاه به جرم قتل غیرعمد در ابتدای سال 1392 راهی زندان رشت شده و باید دیات شاکیان پرونده را پرداخت کند.

در ابتدای ورود این شخص به زندان و تشکیل پرونده بوسیله مدکاری زندان و با توجه به اینکه شخص به دلیل تصادف و قتل غیر عمد در زندان حضور دارد، پرونده برای دریافت کمک به ستاد دیه استان گیلان فرستاده می شود. از همان ابتدا با توجه به کثرت شاکیان، مصدومین و فوتی های حادثه و وراث متوفیان و همچنین ازدیاد مبلغ بدهی این پرونده، تلاش گروه مددکاری برای بررسی و تکمیل مدارک و تامین مبلغ بدهی آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل ستاد استان گیلان میزان کل بدهی این شخص حدود پانزده میلیارد ریال بوده که با تلاش مددکاری زندان رشت و همچنین مددکاری ستاد دیه استان مشکلات پیش روی این پرونده بر طرف شد و با همکاری بسیار خوب دادگستری های استان گیلان و استان اردبیل مدارک و مستندات این پرونده تکمیل و برای اخذ کمک به صندوق تامین خسارت ارسال شد.

شرکت بیمه دانا مبلغ شش میلیارد و هشتصد میلیون ریال و همچنین صندوق تامین نیز مبلغ هفت میلیارد و دویست میلیون ریال برای برای آزادی این زندانی اختصاص داده‌اند و همچنین با تلاش فراوان، مددکاران محترم مبلغ یک میلیارد و یکصدوپنجاه و هشت میلیون ریال از شاکیان این پرونده گذشت رضایتمندانه کسب کنند.

انتهای پیام

کد N821571

وبگردی