آفتاب

تظاهرات جدید اتیوپی‌هایی یهود در اسرائیل در اعتراض به نژادپرستی

تظاهرات جدید اتیوپی‌هایی یهود در اسرائیل در اعتراض به نژادپرستی

سخنگوی پلیس اسرائیل اعلام کرد، صدها تن از یهودیان اتیوپیایی در اعتراض به نژاد پرستی در حیفا، شمال اسرائیل به فعالان ضد نژاد پرستی پیوستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات اعتراضی تحت نظر ده‌ها مامور پلیس به صورت صلح آمیز برگزار شد.

اتیوپیایی‌های یهودی در اسرائیل در هفته‌های اخیر علیه نژاد پرستی و وحشی‌گری پلیس رژیم صهیونیستی دست به راهپیمایی‌های اعتراضی زده و برخی از این تظاهرات‌ هم به خاطر درگیری میان نیروهای امنیتی و تجمع کنندگان به خشونت کشیده شد.

یکی از معترضان در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی در حیفا گفت، تظاهرات روز سه شنبه برای اطمینان یافتن از این مساله انجام شد که اعضای جامعه اتیوپیایی‌های یهودی در اسرائیل نباید تنها به خاطر رنگ پوستشان توسط جامعه اسرائیل مورد قضاوت قرار گیرند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این ماه و با هدف تسهیل تنش‌ها با اعضای جامعه اتیوپیایی‌های یهودی اسرائیل دیدار کرد، دیداری که پس از انتشار ویدئوی ضرب و شتم یک افسر یونیفورم پوش اسرائیلی با اصالت اتیوپیایی‌ توسط دو مامور پلیس دیگر صورت گرفت.

نتانیاهو پس از این نشست گفت: ما باید برای مقابله با پدیده نژاد پرستی در کنار هم بایستیم و آن را از میان ببریم.

135 هزار و 500 یهودیان اتیوپیایی‌ تبار در اسرائیل ساکنند که از این تعداد 50 هزار تن در خود اسرائیل متولد شده‌اند. این جامعه اقلیت در سال‌های اخیر آماج نژاد پرستی قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N821437

وبگردی