آفتاب
رئیس انجمن آترواسکلروزایران خبر داد:

ورود تکنولوژی جدید درمان بیماری های وریدی به کشور

ورود تکنولوژی جدید درمان بیماری های وریدی به کشور

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران از ورود تکنولوژی جدید درمان بیماری وریدی قلب به کشور خبر داد و گفت: این تکنولوژی در بیمارستان هایی که به امکانات کت لب مجهز باشند قابل انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود قاسمی در پنجمین همایش قلب و فناوری های نوین، به مرور برخی از مهمترین و جدید ترین تکنولوژی های روز ایران و جهان در زمینه قلب و عروق پرداخت و اظهارداشت: امسال تکنولوژی جدید «درمان بیماری‌های وریدی» که روش نو و موثری است، وارد کشور شده است.

وی افزود: این تکنولوژی در بیمارستان هایی که به امکانات کت لب مجهز باشند، قابل اجراست. 

رئیس پنجمین همایش قلب و فناوری های نوین با اشاره به اینکه امروز رفع ترومبوز ورید با استفاده از سیستم  تزریق مستقیم ضد لخته یا برداشتن و ساکشن لخته در حال انجام است، درباره شیوع بیماری های وریدی گفت: شیوع بیماری های وریدی مانند همه جای دنیا نسبت به بیماری های شریانی کم نیست. 

قاسمی افزود: اما به دلیل اینکه بیماری های وریدی خطر حاد کمتر و درمان های مشکل تری دارند کمتر مورد عنایت بوده اند. البته باید گفت مشکلات سیستم وریدی در مقایسه با آنفارکتوس و... شیوع کمتری دارند. 

رئیس انجمن آترواسکلروزیس ایران با بیان اینکه اکنون درمان بیماری های وریدی به طریقه جراحی بسته و با فرستادن کتتر به داخل قلب انجام می شود، گفت: در جریان همایش قلب و فناوری های نوین سایر روش های های جدید ازجمله تکنولوژی جدید رفع اختلالت آریتمی با استفاد ه از سیستم کرایو یا سردکننده منطقه تولیدکننده آریتمی معرفی می‌کند شوند.

وی افزود: همچنین درباره استنت های دارویی جدید جذبی و روش های درمان آنفارکتوس به بحث گذاشته می شوند.

پنجمین همایش قلب و فناوری های نوین از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه دردانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال برگزاری است.

کد N821231

وبگردی