آفتاب

پادشاه اردن: رادیکالیسم و تروریسم خطری علیه تمام جهان است

پادشاه اردن: رادیکالیسم و تروریسم خطری علیه تمام جهان است

پادشاه اردن تاکید کرد که رادیکالیسم و تروریسم خطری علیه تمامی جهان از آفریقا گرفته تا آسیا و اروپا و حتی آمریکای شمالی و جنوبی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن، در جریان مذاکراتش با دوجار نیشانی، رئیس جمهوری آلبانی در پایتخت این کشور تاکید کرد که جلوگیری از ورود نیروهای خارجی به خاورمیانه یک مساله جهانی است که برای حل و فصل آن باید همکاری و فعالیت مشترک صورت بگیرد.

وی در دیدار با رئیس جمهوری آلبانی در خصوص تحولات منطقه و مسائل مورد توجه کشورهای اسلامی به ویژه تلاش‌ها جهت "مقابله با خطر تروریسم و رادیکالیسم که هیچ ارتباطی با ادیان ندارند" بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مسائل خاورمیانه به ویژه پیامدهای بحران سوریه و اوضاع عراق و برخی از کشورهای منطقه و همچنین تلاش‌ها جهت تحقق صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

پادشاه اردن عنوان داشت: مقابله با ظلم‌ در منطقه ما کلید کاستن رنج‌ها است و اردن و آلبانی در این خصوص و با قاطعیت تاکید می‌کنند که نیاز فوری برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها براساس راهکار تشکیل دو کشور وجود دارد و این تنها راه عادلانه برای حل وفصل درگیری‌هاست.

عبدالله دوم به تلاش‌ها و همکاری پی در پی اردن با طرف‌های مختلف عربی و اسلامی برای "خدمت به اسلام و مسائل عادلانه آن و تاکید در محافل مختلف بین‌المللی بر میانه روی اسلامی" اشاره کرد و افزود: آلبانی همچون اردن کشوری است که در آن مسلمانان و مسیحیان در کنار هم زندگی می‌کنند و به همین دلیل ما باید پیام‌های گذشت، میانه‌روی و همزیستی دینی را اشاعه دهیم.

ئیس جمهوری آلبانی نیز تاکید کرد که کشورش به اردن به عنوان یک سرزمین امن و با ثبات و دروازه‌ای برای کشورهای منطقه از جوانب اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین نقش مهم آن در سطح سیاسی در مسائل مختلف منطقه و جهان می‌نگرد.

انتهای پیام

کد N821184

وبگردی