آفتاب

عربستان به آتش بس اعلام شده توسط خود نیز پایبند نیست

عربستان به آتش بس اعلام شده توسط خود نیز پایبند نیست

اخبار رسیده از یمن حاکی از آن است که جنگنده های ائتلاف ضد یمنی، ساعاتی پیش منطقه ای را در پایتخت یمن مورد حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه ها اعلام کردند آتش بس وضع شده از سوی عربستان سعودی از ساعت 23 به وقت محلی در یمن آغاز شده است. ائتلاف عربی-غربی مدعی است این آتش بس را با هدف کمک رسانی به قربانیان این حملات به مدت 5 روز به اجرا می گذارد. با این حال گزارش ها حاکی است ادعاهای مطرح شده در این خصوص تنها دروغی برای فریب افکار عمومی است.

پس از سفر «جان کری» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی، مقامات این کشور سخن از احتمال آتش بس موقت در جنگ یمن به میان آوردند. با وجود این که دروغ بودن ادعاهای مذکور پیش از این بارها مشخص شده است، روز گذشته أنصارالله با نشان دادن حسن نیت خود رسما پیشنهاد آتش بس را پذیرفت و قرار شد این آتش بس از روز سه شنبه آغاز شود.
این در حالی است که خبرنگار شبکه خبری المیادین ساعاتی پیش از صنعا پایتخت یمن گزارش داد که منطقه «جبل نقم» در این شهر مورد حمله قرار گرفته است. وی از تعداد شهدا و زخمی های احتمالی و خسارت های وارده بر اثر این حمله، اطلاعاتی ارائه نداده است.
اما بدون شک این حمله جنگنده های ائتلاف ضد یمن نقض کننده آتش بس اعلام شده توسط عربستان سعودی ارزیابی می شود.

 

کد N821019

وبگردی