آفتاب

دیدارهای کری با پوتین و لاوروف پشت درهای بسته

دیدارهای کری با پوتین و لاوروف پشت درهای بسته

وزیر امور خارجه آمریکا که به روسیه سفر کرده است، با رییس‌جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو برای همکاری سازنده با واشنگتن آماده است اما این همکاری باید بر مبنای برابری و عدالت باشد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که از سال 2013 بدین سو برای اولین بار به روسیه سفر می‌کند، با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور پشت در های بسته دیدار کرد.

پس از این دیدار وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از تمایل این کشور به همکاری سازنده با واشنگتن در چارچوبی مبتنی بر برابری خبر داد.

در این بیانیه آمده است، لاوروف در جریان مذاکراتش با کری گفت که روسیه برای توسعه روابط دوجانبه با آمریکا در عرصه بین‌المللی که هر دو کشور در آن نقشی مهم دارند، آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این همکاری با اتکا به اصل برابری و عدالت محتمل خواهد بود و طرفین نباید در راستای اعمال فشار به یکدیگر تلاش کنند.

لاوروف با اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: تلاش‌ها برای اعمال تحریم علیه ما مسیری منتهی به بن‌بست است. وی ادامه داد:‌ روسیه منافع ملی و مواضع اصولی خود را همواره مدنظر قرار خواهد داشت.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دیدار کری با پوتین و لاوروف حاکی از اهمیت حفظ روابط دو کشور است. کری دیدارهای خود با پوتین و لاوروف را که در شهر سوچی برگزار شد دیدارهایی صریح قلمداد کرد و گفت که در این دیدارها مسائلی از جمله آخرین تحولات اوکراین، سوریه و مذاکرات ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

کری در صفحه توئیتر خود نوشت: با پوتین و لاوروف راجع به اوکراین، سوریه و مذاکرات ایران گفت‌وگوهایی صریح داشتم.

وی همچنین اعلام کرد: حفظ خطوط ارتباطی میان آمریکا و روسیه با توجه به این که ما به مسائل جهانی رسیدگی می‌کنیم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام

کد N820988

وبگردی