آفتاب

موافقت آمریکا با اعطای پناهندگی به سیاستمدار عراقی حامی تروریسم

موافقت آمریکا با اعطای پناهندگی به سیاستمدار عراقی حامی تروریسم

واشنگتن با اعطای پناهندگی سیاسی به «رافع العیساوی» نماینده و سیاستمدار حامی تروریسم عراقی موافقت کرد.

به گزارش مهر، پایگاه خبری المسله با انتشار خبری از موافقت واشنگتن با اعطای پناهندگی به «رافع العیساوی» خبر داد و نوشت: العیساوی یکی از متهمان و مجرمانی است که تروریسم را به عراق دعوت کرد. این پایگاه خبری در ادامه افزود: موافقت آمریکا به این معناست که ایالت متحده از تروریست ها به طور آشکار حمایت می کند و حافظ منافع آنهاست.
این در حالی است که اقدام آمریکا باعث واکنش چند نماینده پارلمان این کشور شد. فعالان سیاسی عراقی با محکوم کردن این اقدام، ایالت متحده را حامی تروریست خواندند و افزودند: بدون شک هیچ یک از اقدامات آمریکا به نفع عراق نیست و در جهت اقدامات گروهک های تروریستی در عراق انجام می شود.
العیساوی که از نمایندگان استان‌های سنی نشین عراق بوده، با آغاز اعتراضات در الانبار از سمت خود استعفا کرد. وی بارها در اظهارات مختلفی، حمایت خود از تروریست ها را اعلام کرده است.
گفتنی است، جرقه آغاز اعتراضات در غرب عراق پس از آن آغاز شد که 10 نفر از محافظان «رافع العیساوی» به دست داشتن در اقدامات تروریستی متهم شدند و بعد از این امر، العیساوی با ایجاد هیاهو و جنجال، مردم را برای برگزاری تظاهرات تشویق کرد.

 

کد N820965

وبگردی