آفتاب

یک آمریکایی در «کشتی نجات» راهی امداد رسانی به یمن است

یک آمریکایی در «کشتی نجات» راهی امداد رسانی به یمن است

یک روزنامه نگار آمریکایی به همراه کشتی ایرانی«نجات» برای امداد رسانی به مردم یمن راهی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در نامه ای خود و هدف خود از حضور در کشتی نجات ایران برای مردم یمن را به شرح زیر معرفی کرد.

نام من کلپ ماپین، یک روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل سیاسی هستم. به عنوان یک فعال ضد جنگ با مرکز بین المللی اقدام، متحد در مبارزه با امپریالیسم(FIST) و کمیته جنگ ستیز سازمان ملل همکاری می کنم.

۲۷ ساله و بزرگ شده اوهایو آمریکا بوده و اکنون در شهر بروکلین واقع در نیویورک زندگی می کنم. اکنون پیام مرا از فرسنگها دورتر از خانه و کاشانه ام از عرشه یک کشتی ایرانی حامل کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم مظلوم یمن و در آب های نیلگون خلیج فارس برایتان ارسال می کنم.

من  به عنوان عضوی از هیأت اعزامی جمعیت هلال احمر ایران هستم و هدف از این اقدام رساندن نیازهای دارویی، آرد و آب به مظلومین یمن است.

عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا و برخی متحدان منطقه ای عرب خود همراه با داعش و القاعده یمن در پاسخ به ندای دموکراسی خواهی و استقلال طلبی مردم یمن از ۲۶ ماه مارس سال جاری مردم یمن را آماج حملات هوایی شدیدی قرار داده که تا کنون موجب شهادت حدود ۴۰۰۰ نفر  و زخمی شدن ۷۰۰۰ نفر از غیرنظامیان این کشور فقیر آفریقایی شده است.

به عنوان یک شهروند آمریکایی، هیچ چیز دردناک تر از آن نیست که موشک های کروز و تسلیحات دیگری که یمنی های بیگناه را هدف قرار داده است از سوی دولت کشور من به عربستان داده شده است؛ دولتی که داعیه «حقوق بشر» را برای منزوی کردن برخی کشورها مورد استفاده ابزاری قرار می دهد، بیش از نیم قرن است که از عربستان سعودی حمایت های بی قید و شرطی را به انجام رسانده است و همین امر موجب وقاحت این کشور در تهاجم اخیر شده است.

این کشور نه تنها به گردن زدن، شکنجه و استعمار مردم در داخل کشور خود مبادرت می نماید، بلکه مردم منطقه خود را نیز بارها مورد تجاوز و سرکوب قرار داده است. یمن، بحرین، سوریه و عراق برخی از این کشورها هستند.

در پاسخ به فقر، تحقیر و سرکوب مسلمانان یمن، مردم این کشور به پاخواسته و جنبش مردمی انصارالله که رسانه های آمریکایی از آن به عنوان حوثی ها نام می برد ولی اساساً نقطه ثقل تلاش های یمنی ها برای تدوین قانون اساسی هستند، انقلاب مردمی یمن را پیش می برد.

علیرغم تبلغات شبکه هایی مانند CNN، جنگ تحمیلی عربستان به یمن که از ابتدا بدون مجوز سازمان ملل  آغاز و اکنون نیز ادامه دارد، یک جنگ دینی، اخلاقی  و یا نبردی به نیابت از ایران نیست. انصارالله و کمیته های مردمی به همراه سنی های یمن همه و همه با تشریک مساعی برآنند تا کشور خود را از یوغ سلطه خارجیان خارج کرده و به استقلال حقیقی برسند.

مردم یمن باوجود تنگناها و مشکلات موجود کماکان به مبارزه خود ادامه داده و هرگز تسلیم نخواهند شد. مبارزان انصارالله همگام با نیروهای ارتش در حال مبارزه بوده و در جبهه های مختلفی با داعش، القاعده و عربستان می جنگند.

محموله «کشتی نجات» ایرانی را به دقت بررسی کردیم تا حتی نشانی از آنچه دشمنان بتوانند ازآن به عنوان سلاح یاد کنند؛ وجود نداشته باشد. این اقدام در راستای اهداف انسان دوستانه توسط توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انجام شده که توسط سازمان ملل متحد نیز به رسمیت شناخته شده است.

حرکت این کشتی باری به دنبال آن انجام شد که در ۲۸ آوریل سال جاری هواپیمای غیرنظامی ایران که حامل کمک های بشردوستانه برای مردم مظلوم یمن بود، پس از بمباران باند فرودگاه صنعا توسط هواپیماهای جنگی عربستان نتوانست برای تحویل محموله غذایی و دارویی خود فرود بیاید.

در این کشتی فعالان صلح طلبی از آمریکا، آلمان، فرانسه و تعدادی پزشک و روزنامه نگار ایرانی حضور دارند. محموله ۲۵۰۰ تنی غذا و دارو قرار است در بندر الحدیده در دریای سرخ به یمنی ها تحویل داده شود.

کد N820952

وبگردی