آفتاب

رد اتهام آمریکا علیه ایران از سوی افخم

رد اتهام آمریکا علیه ایران از سوی افخم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای برخی مقامات آمریکا تحت عنوان به اصطلاح « اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» کاملا مردود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مرضیه افخم در پاسخ به سوالی در خصوص ادعاهای برخی مقامات آمریکا تحت عنوان به اصطلاح "اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه" گفت: بی ثباتی منطقه ریشه در دخالت خارجی در امور این منطقه دارد و این عامل نه تنها امنیت و ثبات را در معرض تهدید قرار داده بلکه مانع شکل‌گیری همکاری عمیق و تعامل قوی و سازنده مبتنی بر منافع متقابل میان کشورهای این حوزه شده است.

افخم در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: حمایت آمریکا از حملات نظامی در یمن و بی اعتنایی به کشته شدن زنان و کودکان بی‌گناه و تداوم محاصره لجاجت آمیز یمن از سوی عربستان در واقع حمایت آمریکا از نوع جدیدی از مداخلات غیرقانونی در امور داخلی سایر کشورها با ماهیت ترور و کشتار مردم بی‌گناه در مقیاس گسترده را پایه‌گذاری کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه رویکرد آمریکا در خصوص گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی را دوگانه و توام با سردرگمی و شعارزده توصیف کرد و گفت: حمایت و پشتیبانی از دولت‌هایی که در زمره حامیان اصلی مالی و اطلاعاتی این گروه‌ها قراردارند به بی‌ثباتی و ناامنی دامن زده است.

انتهای پیام

کد N820530

وبگردی