آفتاب
در بازدید از نمایشگاه کتاب

آملی‌لاریجانی: ملتی که با کتاب آشنا باشد ضعیف نیست

آملی‌لاریجانی: ملتی که با کتاب آشنا باشد ضعیف نیست

رئیس دستگاه قضایی در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: ملتی که با کتاب آشنا باشد هیچ وقت ضعیف نیست.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در بخش عربی نمایشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کتاب و کتابخوانی چه تاثیری در ارتقای فرهنگ جامعه دارد؟ گفت: کتاب ابزار بسیار مهمی برای فراگیری و انتقال معارف و ابزاری برای تحقیق است.

وی ادامه داد: کتاب وسیله بسیار مهمی برای ارتقای سطح فرهنگ کشور است. کسانی که اهل تحقیق هستند ارزش آن را می‌دانند.

رئیس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: هر ملتی که با کتاب آشنا باشد حتما سطح فرهنگ آن کشور ارتقا می‌یابد.

آملی‌لاریجانی در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه کتاب امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: نفس برگزاری چنین نمایشگاه هایی بسیار تاثیرگذار است و شور و شوق خاصی را ایجاد می‌کند. گرچه برای برگزار کنندگان آن زحمت فراوان دارد، اما آثار بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان پاداش خود را که همان تاثیر در فرهنگ کشور است می گیرند. همه ما باید مسئله کتابخوانی را ترویج کنیم.

وی گفت: متاسفانه نشد که بسیاری از غرفه ها را مشاهده کنم، اما همان مقداری که مشاهده کردم خوب بود و انصافا نمایشگاه کتاب امسال در قیاس با سال‌های قبل بهتر برگزار شد.

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که در طول روز چند ساعت از وقت خود را به خواندن کتاب اختصاص می دهید، خاطرنشان کرد: کار من مطالعه کتاب است جز زمانی که در اجراییات واقع شدم. قبلا گاهی در روز 15 تا 16 ساعت کار علمی می کردم.

وی در پایان گفت:‌ قبل از بیست سالگی کتاب تالیف کردم؛ زیرا کتاب بخشی از وجود ما بود و الان نیز همین طور است.

انتهای پیام

کد N820431

وبگردی