آفتاب

انتشار فایل ویدیوئی "جیش الاسلام" از اعدام داعشی‌ها

انتشار فایل ویدیوئی "جیش الاسلام" از اعدام داعشی‌ها

ایسنا نوشت:

تصاویری که یک صفحه وابسته به گروه‌های افراطی مخالف دولت سوریه منتشر کرده نشان می‌دهد افرادی از یک گروه از مخالفان سوری با لباس‌های نارنجی رنگ اعضای نقاب دار داعش را که با زنجیره‌های آهنین بسته شده‌اند، به سمت محل اعدام پیش می‌برند.

به نوشته روزنامه الوسط، این تصاویر توسط حساب "بدرالشام التمیمی" از پایگاه‌های اینترنتی "جیش الاسلام"، منتشر شده و در آن همان روشی نشان داده می‌شود که داعش پیش از اعدام مخالفان خود در پیش می‌گیرد؛ با این تفاوت که اعدامی‌ها در این تصاویر لباس‌های جلادان داعش را پوشیده‌اند و نیروهای جیش اسلام لباس‌های نارنجی رنگ به تن کرده‌اند که تلاش شده تا نشان دهد توازن در جنگ میان دو طرف تغییر کرده است.

گروه شبه نظامی جیش الاسلام یکی از مهمترین گروه‌ها در میان مخالفان سوری است که اهتمام خاصی به رویارویی با دادعش می‌دهد و از سوی قطر و ترکیه حمایت می‌شود. این گروه یگانی مخصوص جنگ با داعش تشکیل داده است.

در همین حال، یک منبع در داخل جیش الاسلام صحت این تصاویر را تایید اما این مساله را تکذیب کرد که این اعدام‌ها از طریق سربریدن صورت گرفته باشد؛ همان کاری که داعش در حق مخالفان خود از گروه‌های سوری انجام می‌دهد.

یک عضو داعش تکذیب کرد که کسانی که در این تصویرها اعدام شده‌اند از اعضای داعش باشند. وی گفته است که این افراد از جیش الأمه، از دیگر گروه‌های مخالف سوری هستند که به اتهام همدست شدن با داعش توسط جیش الاسلام دستگیر شده‌اند.

52261

کد N820289

وبگردی