آفتاب
تداوم سیاست های تمرکز بر آسیای آمریکا/

تجهیز پایگاه یوکوتای ژاپن به هواپیماهای آسپری

تجهیز پایگاه یوکوتای ژاپن به هواپیماهای آسپری

واشنگتن در ادامه سیاست مهار چین و تمرکز بر محور آسیا – پاسیفیک، به اتخاذ تدابیری برای افزایش سرعت عملکرد نیروهای ویژه آمریکا در این منطقه روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از تصمیم خود به اسقرار اسکادرانی از هواپیماهای آسپری وی-۲۲ در پایگاه هوایی «یوکوتا»‎ در نزدیکی شهر توکیو –پایتخت ژاپن- خبر داد تا به این ترتیب توان ضربتی نیروهای عمیلات ویژه آمریکا را در پاسخگویی به بحران های منطقه آسیا – پاسیفیک افزایش دهد.

سه فروند از این هواپیما‎ها قرار است تا نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به این پایگاه منتقل شوند و جابجایی هفت فروند دیگرهم تا پایان سال ۲۰۲۱ انجام خواهد گرفت.

هواپیماهای آسپری  دارای موتورهایی شبیه به بالگرد بوده که به آن اجازه پرواز عمودی را با قدرت مانوری سریعتر از یک بالگرد معمولی می دهد اما مشکلات فنی که در اوایل سال ۲۰۱۲ موجب سقوط این نوع از هواپیما شد تا حدی موجب نگرانی ژاپنی ها شده است.

به گفته پنتاگون، هواپیما‎های آسپری به آمریکا این فرصت را می دهد تا در راستای توازن استراتژیک قدرت در اقیانوس آرام، نیروهای ویژه خود را به موقع برای واکنش به بحران های این منطقه آماده کند.

آمریکا از سال ۲۰۱۰ به این سوی راهبرد نظامی خود را به فاصله گرفتن از خاورمیانه و چرخش قوا به سمت منطقه آسیا – پاسیفیک متمرکز کرده است تا به این وسیله در اتحاد با کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین قدرت رو به رشد چین را مهار کند.

کد N820283

وبگردی