آفتاب
کولیوند در گفتگو با مهر:

بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن به هفته آینده موکول شد

بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن به هفته آینده موکول شد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس این هفته در صحن مجلس بررسی نمی شود و بررسی آن به هفته آینده موکول شده است.

محمد جواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که با توجه به خبر قبلی اعلام شده آیا طی امروز و فردا جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صحن علنی می آید یا خیر، اظهار داشت: این طرح این هفته بررسی نمی شود و پس از جمع بندی نظرات کمیسیون، جزئیات آن احتمالا یکشنبه یا سه شنبه به صحن علنی خواهد آمد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: سه بند از این طرح که کلیات آن پیش از این در صحن مجلس تصویب شده بود، اصلاح شده و مواردی نیز به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: در این طرح همچنان موضوع کسب اکثریت مطلق 15 درصد آرا در شهرستان و اکثریت نسبی آرا در استان به عنوان حد نصاب آرا برای نمایندگی حفظ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس دو هفته پیش با 142 رای موافق در صحن علنی مجلس تصویب شد؛ در هنگام بررسی این طرح دولت با آن اعلام مخالفت کرد و سخنگوی شورای نگهبان نیز اعلام نظر درباره آن را به نهایی شدن این طرح موکول کرده است.

کد N820144

وبگردی