آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی اوباما و ملک سلمان درباره ایران

گفت‌وگوی تلفنی اوباما و ملک سلمان درباره ایران

رییس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان در تماس تلفنی با یکدیگر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو و بر اهمیت حصول یک توافق جامع تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

پادشاه عربستان که در اقدامی غیرمنتظره سفر خود به واشنگتن برای شرکت در نشست کمپ دیوید را لغو کرده است در این تماس تلفنی از رییس‌جمهور آمریکا عذرخواهی کرد و گفت که محمد بن نایف ولیعهد خود را برای حضور در این نشست فرستاده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی کاخ سفید، دو طرف همچنین درباره مسائلی که قرار است در نشست‌های پیش رو میان مقامات آمریکا و عربستان و دیگر مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در واشنگتن مطرح شود رایزنی کردند.

ملک سلمان و اوباما علاوه بر این بر اهمیت حصول یک توافق جامع هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 که به طور قابل راستی آزمایی ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، تصمیم پادشاه عربستان برای فرستادن ولیعهد خود به واشنگتن به منظور شرکت در نشست کمپ دیوید که قرار است در روزهای 13 و 14 ماه مه برگزار شود واکنش زیادی را در جامعه بین‌الملل برانگیخته است.

برخی کارشناسان معتقدند که این اقدام ملک سلمان نشان دهنده نارضایتی عربستان از عملکرد آمریکا در عرصه بین‌الملل و وخامت روابط واشنگتن و ریاض است.

انتهای پیام

کد N820102

وبگردی