آفتاب

تیم هسته ای وارد وین شد/ اجازه استفاده از زبان تهدید را نمی دهیم

تیم هسته ای وارد وین شد/ اجازه استفاده از زبان تهدید را نمی دهیم

تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست عراقچی، معاون وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز وارد وین شد. دور جدید مذاکرات هسته ای در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) از امروز سه شنبه در هتل کوبورگ از سر گرفته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دور جدید مذاکرات هسته ای از امروز ( سه شنبه)  با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز می شود.
همچنین نشست در سطح کارشناسان نیز همزمان در وین برگزار خواهد شد.
عضو تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای کشورمان، دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تیم مذاکره‌ کننده هیچ گاه اجازه نداده و نخواهد داد که زبان تهدید در مذاکرات به کار گرفته شود، گفت: تاکنون طرف‌های مقابل ما هم به خودشان اجازه استفاده از ادبیات تهدید در مذاکرات را نداده‌اند.
سیدعباس عراقچی با اشاره به مخالفت اعضای فراکسیون اکثریت مجلس با طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای، گفت: خوشبختانه نمایندگان با مخالفت با این طرح بهترین تصمیم را اتخاذ کردند.
روز جمعه معاونان و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه کشورهای 1 + 5 به این مذاکرات می پیوندند.
وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در رأس هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا  فردا (چهارشنبه ) راهی وین می‌شود.
هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.
بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.
علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.
کد N819936

وبگردی