آفتاب
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

معارف دین را نباید بر اساس سلایق شخصی تفسیر کرد

معارف دین را نباید بر اساس سلایق شخصی تفسیر کرد

سبزوار- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معارف دین را نباید براساس سلایق شخصی تفسیر کرد، گفت: متأسفانه یکی از آسیب‌های امروز جامعه اسلامی ما تفسیر به رأی‌هایی است که بر اساس نظر شخصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه دوشنبه در مراسم کنگره شاهدان قلم و یادواره ۱۸۳ شهید فرهنگی و دانش آموز سبزوار در محل تالار کاشفی اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که بر صدا و سیما در این راستا وارد می شود نشان دادن دین بر اساس سلایق افراد است.

وی با ابراز نارضایتی از پخش برخی برنامه های تلویزیونی و فرهنگی عنوان کرد: حجاب بهترین زینت برای بانوان است و نباید دین را با سلایق خود آراسته و آن طور که می خواهیم در شبکه ملی به نمایش بگذاریم.

ایستادگی مردم ایران جهان را به تحیر واداشت

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رشادت های رزمندگان اسلام و همچنین ایستادگی مردم ایران در برابر کفر تمامی کشور های جهان را به تحیر وا داشت اظهار کرد: اگر امروز در کشور یمن و سایر کشور های مسلمان شاهد ایستادگی مردم در برابر استکبار هستیم این درس بزرگ نشات گرفته از رفتار استکبار ستیز  مردم ایران در برابر زورگویان است.

وی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران به رهبری امام راحل در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر کشور های استکباری موجب شد تا بسیاری از کشور های سلطه طلب در برابر اقتدار ایران سر تعظیم فرود بیاورند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نیز ملت‌های لبنان، فلسطین، یمن، عراق در مقابل ائتلاف کفر جهانی به دلیل الگو گرفتن از ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی ایستاده اند و زیر بار هیچ ظلمی نمی روند.

وی از ازادگان نیز به عنوان اسطوره های مقاومت در جنگ یاد کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت این سربازان اسلام در شرایط سخت اردوگاه های بعثی دشمن را با تمام شکنجه هایی که بر این عزیزان روا داشت به ستوه آورده بود.

انتقال ارزش های شهدا به نسل جوان ضروری است

ابوترابی فرد با بیان اینکه انتقال ارزش های دفاع مقدس و ایثارگری های شهدا به نسل جوان یکی از ضرورت های جامعه امروز است بیان کرد: عزت و ازادگی امروز ایران اسلامی در جهان مدیون خون شهدا است و لذا انتقال ارزش های شهدا و آرمان های آنها به نسل جوان می تواند انقلاب را بیمه کند.

وی اظهار کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان شجاعانه ایستادگی می‌‌کنند‌ به پشتوانه ملت قدردان و شهید پرور ایران است.

وی تاکید کرد: شهدا حماسه بزرگی را در برابر دشمن آفریدند و وظیفه ما پیروی از آرمان و ادامه دادن راه آنها است. باید نسل جوان را با اهداف و آرمان های معنوی شهدا آشنا کرد.

وی افزود: اگر در راه شهدا حرکت کنیم موجب خلق وحدت و همبستگی می شود و  لذا همانطور که در طول ۸ سال دفاع مقدس با وجود صف آرایی کشور های غربی هیچ آسیبی به انقلاب وارد نشد کشور از گزند توطئه دشمنان مصون خواهد ماند.

کد N819779

وبگردی