آفتاب
جلیلی با مهر مطرح کرد:

شرط تصویب سند نهایی مذاکرات هسته ای در مجلس

شرط تصویب سند نهایی مذاکرات هسته ای در مجلس

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان مجلس گفت: اگر سند نهایی مذاکرات هسته ای ایران و غرب به صورت تفاهم سیاسی باشد نیازی به تصویب در مجلس ندارد اما توافق هسته ای باید به تصویب نمایندگان برسد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نقش مجلس در مذاکرات گفت: بر اساس قانون مجلس ناظر بر مجموعه عملکرد ها است. مجلس نقش نظارتی بر مذاکرات است.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مذاکرات هسته ای و نتیجه آن نیز از دید نظارتی مجلس دور نخواهد ماند تا نتیجه نهایی تضادی با منافع کشور نداشته باشد.

جلیلی اظهار داشت: متن مذاکرات باید به اطلاع نمایندگان برسد علاوه بر این توافقنامه نیز طبق قانون اساسی باید در مجلس تصویب شود که این دو اقدام دو بازوی نظارتی مجلس بر توافق است.

جلیلی گفت: نظر مجلس این است تفاهم نامه نیازی به تصویب مجلس ندارد اما توافق نامه باید به تصویب مجلس برسد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد حزب تازه تاسیس امید ملت اظهار داشت:گروه های مختلفی در فضای انتخابات به فکر تشکیل ائتلاف هستند و تلاش دارند احزاب و گروه های سیاسی که از نظر فکری به هم نزدیک هستند را زیر یک چتر قرار دهند. احزاب و گروه هایی که در حال شکل گیری است به دنبال این هستند که در این ائتلاف ها جای بگیرند.

نماینده مردم مسجد سلیمان  گفت: ائتلاف ما شامل گروه های معتدل است و معتدلین گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا را شامل می شود.

وی ادامه داد: حزب امید ملت شامل نمایندگان معتدل مجلس است که حدود ۳۰ نفر را در بر می گیرد.

کد N819695

وبگردی