آفتاب

مراکش از سقوط یک فروند اف-16 خود در یمن خبر داد

مراکش از سقوط یک فروند اف-16 خود در یمن خبر داد

ارتش مراکش اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف-16 این کشور به هنگام مشارکت در ماموریت بمباران یمن ائتلاف تحت رهبری عربستان ناپدید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که نیروهای قبایلی در یمن می گویند این جنگنده اف-16 مراکشی را مورد هدف قرار داده اند. ناپدید شدن این جنگنده مراکش می تواند گمانه زنی ها درباره در اختیار داشتن تسلیحات سنگین و نیمه سنگین توسط نیروهای قبایلی یمن را افزایش دهد.

همچنین اگر این جنگنده مراکشی در یمن ساقط شده باشد، می تواند آتش بس 5 روزه ای را که عربستان سعودی وعده آن را برای آغاز انتقال کمک های بشردوستانه داده بود، به خطر بیاندازد.

حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان شامگاه دوشنبه نیز به صنعا پایتخت یمن که در کنترل نیروهای انصار الله است، ادامه یافت و باعث شد تا ساکنین این شهر از انفجارها و آتش سوزی های گسترده ناشی از بمباران خبر بدهند.

در شهریور ماه سال گذشته نیروهای مردمی یمن دولت عبد ربه منصورهادی را در یمن ساقط کردند اما از یک ماه و نیم پیش دولت عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی و حمایت غرب بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

 

کد N819539

وبگردی