آفتاب

سیمور هرش روایت دولت آمریکا درباره قتل بن لادن را نادرست خواند

سیمور هرش روایت دولت آمریکا درباره قتل بن لادن را نادرست خواند

واحد مرکزی خبر نوشت:

نویسنده آمریکایی گفت روایتی که دولت آمریکا درباره چگونگی قتل اسامه بن لادن منتشر کرد نادرست بود.
سیمور هرش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت برخلاف آن چه که در گزارش دولت آمریکا درخصوص چگونگی کشتن اسامه بن لادن گفته شده است این اقدام تنها با مشارکت نیروهای آمریکایی انجام نشد و دولت و نهادهای پاکستانی هم در این خصوص به نیروهای آمریکایی کمک کردند. ژنرال کیانی فرمانده ارتش پاکستان و ژنرال پاشا رئیس بخش اطلاعات پاکستان در آن زمان در این عملیات نقش مهمی ایفا کردند. بر خلاف آنچه که در گزارش دولت آمریکا گفته شده بود که دو گروه از نیروهای ویژه آمریکا از طریق هوایی وارد یک مجتمع در نزدیکی اسلام آباد شده اند و بدون مجوز دولت پاکستان و حمایت نیروهای این کشور اسامه بن لادن را به قتل رسانده اند واقعیت این است که نیروهای پاکستانی در این عملیات با نیروهای آمریکایی همکاری کرده اند.
سیمور هرش گفت برخلاف ادعای مقامات آمریکایی در عملیات کشتن بن لادن تیراندزی گسترده ای انجام نشده بود و تنها در این عملیات یک زن از ناحیه پا زخمی شده و بر خلاف گفته مقامات آمریکایی فرد یا افرادی در این مجتمع حضور نداشتند که با نیروهای ویژه آمریکا درگیر شوند.
سیمور هرش در ادامه گفت واقعیت این است که بخش اطلاعاتی پاکستان ما را به محل زندان بن لادن راهنمایی کرد و نیروهای ویژه آمریکا در این محل بن لادن را کشتند. در این عملیات نیروهای ویژه آمریکا درهایی را شکستند که آهنی بودند و این نشان می داد که بن لادن در این مجتمع زندانی است.
این نویسنده آمریکایی در ادامه گفت عربستانی ها بشدت مخالف همکاری دولت اسلام آباد با آمریکا برای کشتن بن لادن بودند. عربستان نمی خواست مسئولان امنیتی و اطلاعاتی آمریکا با بن لادن گفتگو کنند زیرا این گفتگو باعث می شد منابع مالی بن لادن در عربستان در میان خاندان آل سعود افشا و علنی شوند. کاملا مشخص است که قبل از سال دو هزار و یک و بعد از آن شاهزاده های سعودی منابع مالی گسترده را در ا ختیار بن لادن قرار داده اند. علاوه بر این تا زمانی که بن لادن در اختیار ارتش و بخش اطلاعات پاکستان بود این موضوع همچون اهرمی برای کنترل طالبان و گروه های جهادی مختلف در افغانستان و پاکستان بود.

4949

کد N819505

وبگردی