آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی معاون ظریف با نماینده جدید بان‌کی‌مون در یمن

گفت‌وگوی تلفنی معاون ظریف با نماینده جدید بان‌کی‌مون در یمن

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه و اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در یمن در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات یمن و وضعیت انسانی این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزیر امور خارجه در این تماس بر آمادگی کشورمان جهت کمک به حل مشکلات یمن تاکید کرد و افزود: تجاوز عربستان سعودی به یمن و مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور، غیرقابل قبول است و ضرورت دارد تا سازمان ملل و نهادهای امدادرسانی بین‌المللی تلاش‌های خود را برای پایان دادن به بحران فعلی هرچه سریع‌تر آغاز کنند.

او اضافه کرد: از سازمان ملل متحد انتظار می‌رود اقدامی موثر، صریح و بازدارنده در قبال تجاوز و کشتار آشکار سعودی علیه مردم بی‌دفاع یمن که ناقض قوانین بین‌المللی است؛ اتخاذ کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هرگونه اقدامی را که لازم است برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن انجام دهد.

امیرعبداللهیان در جریان این تماس انتخاب اسماعیل ولد شیخ احمد از سوی دبیرکل را به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در یمن تبریک گفت.

شیخ احمد نیز در این گفت‌وگو با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل، نقش جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه مهم دانست و افزود: سازمان ملل به مشورت با ایران برای کمک به حل مشکلات منطقه اهتمام دارد.

وی هم‌چنین بر حرکت سازمان ملل در سه مسیر آتش‌بس پایدار، گفت‌وگوهای فراگیر ملی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در یمن تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N819332

وبگردی