آفتاب
فتحی‌پور در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران:

مناسبات تجاری ایران و ایرلند با لغو کامل تحریم‌ها گسترش می‌یابد

مناسبات تجاری ایران و ایرلند با لغو کامل تحریم‌ها گسترش می‌یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به روند رو به رشد مناسبات تجاری و بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بینجامد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "لیم تومی" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران امروز با ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

فتحی‌پور در ابتدای این دیدار، با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف میان دو کشور گفت: سابقه تاریخی روابط خوب دو کشور بسترهای مناسبی برای افزایش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، کشاورزی و پزشکی در دو کشور تاکید کرد: رشد اقتصادی خوب ایرلند در سال‌های اخیر و وجود بازاری مناسب و امن برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران، می‌تواند به ارتقای سطح مناسبات اقتصادی فیمابین منجر شود.

وی با تاکید بر تسهیل مراودات بانکی میان دو کشور تصریح کرد: لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به روند رو به رشد مناسبات تجاری و بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بینجامد.

لیم تومی: بازار ایران، یک بازار امن برای سرمایه‌گذاری در منطقه است

در ادامه این دیدار، لیم تومی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران بر گشودن فصل نوینی از مراودات سیاسی و اقتصادی میان ایران و ایرلند تاکید کرد و گفت: تبادل هیات‌های سیاسی، پارلمانی و تجاری و فعال کردن بخش‌های خصوصی دو کشور می‌تواند به توسعه پایدار همکاری‌های اقتصادی فیمابین منجر شود.

رئیس کمیسیون دارایی، هزینه‌های عمومی و اصلاحات پارلمان ایرلند، بازار ایران را بازاری امن برای سرمایه‌گذاری در منطقه خواند و افزود: دولت و پارلمان ایرلند بر رفع موانع بانکی و لغو تحریم‌ها علیه ایران تاکید ویژه‌ای دارند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به روند مذاکرات ۱+۵ با ایران، بر آمادگی تجار و بخش خصوصی ایرلند برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در کشورمان تاکید کرد.

کد N819250

وبگردی