آفتاب
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن:

انصارالله در زمان مناسب پاسخی کوبنده به سعودیها خواهد داد

انصارالله در زمان مناسب پاسخی کوبنده به سعودیها خواهد داد

عضو شورای سیاسی انصارالله ضمن تاکید بر وخامت شرایط انسانی در یمن و ادعاهای پوچ عربستان در حمله به این کشور اعلام کرد که آزادگان یمنی، ارتش و انصارالله در یک صف قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «رنج کودکان و زنان یمنی» با حضور «محمد القبلی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن و تعدادی دیگر از فعالان یمنی امروز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت در مؤسسه مطبوعاتی ایران برگزار شد.

القبلی در این نشست وضعیت انسانی را در یمن بسیار وخیم توصیف و اعلام کرد که حملات بی هدف زمینی، هوایی و دریایی عربستان به یمن مردم این کشور را با بحران جدی روبرو کرده است.

وی در ادامه افزود: عربستان سعی دارد که حملات ددمنشانه خود را به یمن رنگ و بویی اسلامی و عربی ببخشد. اما در کتابهای تاریخی آمده است که یمن اصل عربی است و طبق حدیثی از پیامبر اکرم(ص) یمن کشور ایمان و حکمت است و چگونه است که کسانی از خانه شیطان(نجد) داعیه انسان دوستی در یمن دارند و در واقع آنها می خواهند این ایمان و حکمت را در یمن ریشه کن کنند.

القبلی تصریح کرد: حملات عربستان به یمن هیچ توجیهی ندارد و هیچ رنگ و بوی انسانی در این اقدام عربستان مشاهده نمی شود، عربستان هیچ بهانه ای برای انجام چنین حملاتی به یمن ندارد، چراکه یمن به هیچ کشوری حمله نکرده که مورد چنین عداوتی قرار گیرد.

این عضو جنبش انصارالله یمن افزود: عربستان با این توجیه تجاوز به یمن را آغاز کرد که می خواهد مشروعیت را به این کشور بازگرداند و این سؤال مطرح است که آیا یمن یک کشور پادشاهی است که عربستان بخواهد چنین کاری کند؟ یمن یک کشور دموکراتیک است که در آن مردم صاحب اختیار هستند و مسئولانش با رای مردم انتخاب می شوند.

وی ضمن اشاره به مذاکرات ملی که پیش از حمله به یمن میان گروههای سیاسی یمنی درجریان بود گفت: عربستان با این بهانه به یمن حمله کرد که قصد دارد راه حل سیاسی را برای حل بحران یمن ارائه دهد و این در حالی است که مذاکرات میان گروههای سیاسی همچنان وجود داشت و درحال نتیجه بخشی بود اما آنها نگذاشتند «جمال بن عمر» نماینده سازمان ملل در یمن به مسئولیت خود در زمینه این مذاکرات عمل کند.

القبلی در ادامه افزود: عربستان در واقع حزب اصلاح یمن را که یکی از طرفهای شرکت کننده در این مذاکرات بود را ترغیب به عقب نشینی از مذاکرات ملی کرد و با دادن وعده هایی، این حزب از مذاکرات عقب نشینی کرد و هم اکنون یکی از مهمانان اصلی عربستان و سر سفره ریاض هستند و همچنین از گروههای تروریستی در یمن حمایت می کنند.

وی گفت: اینها مدعی هستند که می خواهند به مردم یمن کمک و خدمت کنند. این چه خدمتی است که اینچنین به کشتار مردم بی گناه و تخریب زیرساختها منجر می شود.

این عضو انصارلله یمن افزود: عربستان و همپیمانانش می گویند که در تجاوز به یمن قصد جنگ با حوثیها را دارند و این درحالی است که کلیه آزدگان یمن و ارتش در کنار حوثیها هستند و در یک صف واحد قرار دارند تا از کرامت، آزادگی و مرزهای یمن محافظت کنند.

 القبلی در ادامه تصریح کرد: زمانی که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن از سمت خود کنار رفت و استعفای خود را اعلام کرد، توطئه هایی برای ایجاد آشوب در یمن وجود داشت که انصارالله و کمیته های مردمی آن را خنثی کردند.

وی افزود: عربستان و همپیمانانش از هر سمت و سو یمن را مورد هدف قرار می دهند و در واقع هدفشان تار و مار کردن مردم یمن است.

القلبی افزود: عربستان سعودی همچنین ادعا می کند که برای جنگ با القاعده به یمن آماده است و حال آنکه القاعده چیزی جز اندیشه های تندروی وهابی نیست. مقامات سعودی که مدعی اند هدفشان در یمن محقق شده است، پس چرا به بمباران که هیچ توجیه شرعی و قانونی ندارد، ادامه می دهند؟

وی در ادامه گفت: متجاوزان یمن رسانه های داخلی را هدف قرار می دهند و رسانه های خارجی را نیز می خرند تا جهانیان از تحولات این کشور و جنایاتی که آنها در یمن مرتکب می شوند بی اطلاع باشند. اما از کشورهای عربی و کشورهای آزاده و مستقل این انتظار می رود که در کنار یمن و مردم مظلوم آن بایستند و از مواضع به حق مردم یمن دفاع کنند.

القبلی همچنین از ملت و دولت ایران به خاطر مواضع حق طلبانه خود در مواجهه با بحران یمن قدردانی کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص برگزاری نشستی درخصوص یمن در ریاض گفت: مردم یمن معتقدند که کشوری که خود متجاوز است نمی تواند میانجی باشد و ما معتقدیم که راه حل نزد عربستان نیست.

این عضو جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که حوثیها تنها راهکار را برای حل بحران این کشور انجام مذاکرات می دانند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا انصارالله در جنگ یمن از همه گزینه های پیش روی خود در مقابله با پشت سر گذاشتن خط قرمزها از سوی عربستان استفاده نکرده است اعلام کرد: انصارالله هم اکنون در جایگاه اثبات موقعیت و حقانیت خود است. ما در پی آن هستیم که وجدان جهانی را با خود همراه کنیم و روز به روز ماهیت کریه عربستان را نمایان و آن را رسوا کنیم که این امر روز به روز درحال تحقق است.

القبلی در ادامه افزود: قطعا انصارالله در زمان مناسب پاسخ مناسب و کوبنده ای به این تجاوز خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که سفارتخانه های آمریکا در کشورها نقش فعالی در ترغیب کشورها و عربستان در جنگ علیه یمن داشتند و آمریکا درصدد است تا از این طریق امنیت رژیم اسرائیل را تامین و عربستان را به خود وابسته کند.

وی از دولت و مردم عمان و دیگر نهادها و کشورهایی که از مردم یمن در برابر جنگ عربستان علیه این کشور حمایت می کنند، قدردانی کرد.

در ادامه این نشست «حسام رمیمه» فعال یمنی نیز گفت: حدود ۲۵میلیون شهروند یمنی روزانه آماج حملات بی هدف همه جانبه عربستان و همپیمانانش قرار دارند.

رمیمه در ادامه اظهار داشت: بیش از پنج میلیون کودک یمنی از تحصیل دور مانده اند و دهها مرکز تاریخی تخریب شده است.

وی با بیان آمار و ارقامی درخصوص تخریب مراکز مختلف در یمن اعلام کرد که هدف اصلی عربستان در حملات خود تخریب و انهدام زیر ساختها در یمن است که این امر در واقع نقض قوانین بین المللی محسوب می شود.

کد N819180

وبگردی